پیگیری احداث اتوبان ساحلی از ساری تا رامسر

استاندار مازندران گفت: احداث اتوبان ساحلی از ساری تا رامسر را پیگیری می‌کنیم.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمود حسینی‌پور در نشست مشترک با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نظر جمعیتی آخر هفته‌ها شرق تا غرب استان قفل می‌شود با این حال در شرایطی که بودجه یک استان را دریافت می‌کنیم، خدمات ملی ارائه می‌دهیم و تردد زیاد ماشین‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان باعث فرسودگی جاده‌های استان شده است.

وی افزود: بحث اتوبان ساحلی موضوع دیگری است که در استان پیگیری و دنبال می‌کنیم که از ساری، آغاز و تا رامسر ادامه پیدا می‌کند.

استاندار مازندران با اشاره به این که پسماند مسئله اول استان است به طوری که در شرایط عادی بطور روزانه ۳۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که در ایام تعطیل و پیک جمعیت به ۷ هزار تن هم می‌رسد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در موضوع پسماند با توجه به مزیت جغرافیایی و شرجی بودن استان، کار سختی را در پیش داریم.

حسینی‌پور با بیان اینکه طی سال‌های اخیر موضوع پسماند یک معضل اساسی بوده و اکنون برای ساماندهی آن نیازمند بودجه هنگفتی هستیم که از ظرفیت بودجه‌ای دولت تقریباً خارج است، تصریح کرد: در حال تنظیم قرارداد با دو شرکت چینی از طریق فاینانس هستیم تا مشکلات مربوط به زباله را حل کنیم و به همراهی و کمک نمایندگان مجلس و به ویژه نایب رئیس مجلس به طور خاص نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه آزادراه تهران شمال در ۲۵ سال اخیر تبدیل به یک چالش و مطالبه مردمی شده و هنوز راه‌اندازی نشده است و مورد بهره برداری قرار نگرفته است، ادامه داد: این استان می‌تواند قطب گردشگری کشور شود. در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، اگر تنها بتوانیم پای کشورهای اطراف را به مازندران باز کنیم بهترین میوه‌ها و مرکبات استان را می‌توانیم به این کشورها صادر کنیم، همه اینها در گروی دارا بودن زیرساخت‌های مناسب در استان است.

حسینی‌پور یادآور شد: نبود کشتی جرثقیل‌دار در بندر امیرآباد موجب امکان پذیر نبودن صادرات محصولات شده است که تأمین زیرساخت‌ها در این بندر سبب ۵۰ هزار میلیارد سود سالانه برای استان می‌شود و ۲ هزار شغل ایجاد می‌کند. با فعال شدن بنادر مشکلات اقتصادی کشور و استان حل می‌شود و با استفاده از فضای موجود در اقتصاد دریا و جنگل در مازندران می‌توانیم بیکاری را در استان کاهش داده و آن را ریشه‌کن کنیم.

کد خبر 545739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.