محتوای درسی «مدارس استعدادهای درخشان» در اختیار تمام دانش‌آموزان قرار می‌گیرد

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه عمومی‌سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان مهمترین رویکرد سمپاد است، گفت: به زودی محتوای درسی مدارس استعدادهای درخشان، از طریق بستر مجازی در اختیار تمام دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، الهام یاوری در آئین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده مدارس سمپاد استان بوشهر، اظهار کرد: عمومی سازی محتوای مدارس سمپاد برای تقویت مشارکت بین این دانش‌آموزان و سایر دانش‌آموزانی که از استعداد خوبی برخوردار هستند از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است که در آینده نزدیک انجام می‌شود.

وی افزود: در همین ارتباط همه کلاس‌های درس دوره اول متوسطه ضبط شده و به زودی در اختیار همه دانش‌آموزان کشور قرار داده می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن اشاره به تولید الگوی آموزش و پرورش کارآمد و قابل تعمیم ادامه داد: سمپاد می‌خواهد دیوارهای بین خود و سایر مدارس را برچیند تا در یک تعامل دوسویه تمامی مدارس از این الگوی ارائه شده بهره مند شده و رشد و توسعه یابند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی برای استفاده تمامی دانش‌آموزان صورت گرفته است و در این راستا تولید دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در تمامی ١٢ رشته موجود با بهره‌گیری از ظرفیت بهترین استادان کشوری به زودی آغاز خواهد شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

یاوری با تأکید بر این که دانش‌آموزان سمپاد تک ساحتی نیستند، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و ادبی برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در کنار سایر برنامه‌های درسی آنان ارائه می‌شود و حضور چشمگیر این دانش آموزان بیانگر استقبال آنان از این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مطابق استاندارد جهانی دو درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور در مدرسه‌های استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند و این سازمان برنامه‌ای برای پوشش درصد بیشتری از دانش‌آموزان در این مدرسه‌ها ندارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در زمان حاضر قریب به ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مقطع اول و دوم متوسطه دختران و پسران در ۶۸۰ مدرسه در رشته‌های تجربی، انسانی و هنرستان (در قالب سمپاد مهارتی) مشغول به تحصیل هستند.

وی درباره مدرسه‌های سمپاد مهارتی گفت: دانش آموزانی که در مدرسه‌های سمپاد مهارتی تحصیل می‌کنند به سمت حضور و مشارکت در جشنواره‌ها و مسابقه‌های بین‌المللی سوق داده می‌شوند و موفقیت آنها به سایر دانش آموزان نشان

یاوری افزود: تلاش می‌شود به دانش آموزان سمپاد ثابت شود با حرکت درست در مسیر مهارتی، افراد می‌توانند همانند سایر عرصه‌های علمی موفقیت‌هایی کسب کنند.

شایان ذکر است؛ در این آئین از ۶۰ دانش‌آموز برگزیده در مسابقه‌های علمی، فرهنگی، هنری، پژوهشی و فناوری تقدیر شد.

کد خبر 545674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.