تصویری از استمرار در گالری تام

نمایشگاهی از نقاشی‌های الهه سلیمانی  با نام "استمرار" در گالری تام برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر جامعه‌ای اتفاقات متعددی را پشت سر می‌گذارد؛ عکس‌ها گویای وقایع هستند که گاهی موجب همراه شدن مخاطب با جریان‌ی خاص می‌شود. تاریخ ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و روزهای تلخ و شیرین بسیاری را گذرانده است و برخی از این رویدادها هنوز هم ماندگار و جاودانه هستند، از این رو است که عکس می‌تواند از جریان‌های مهم تاریخی حکایت کند.

الهه سلیمانی که نمایشگاه او با نام استمرار در گالری تام برپاشده و ارتباط میان عکس و ثبت وقایع تاریخی در آثار او مشهود است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عنوان نمایشگاه با تکیه بر معنای لغت‌نامه، از گذشتن و رفتنِ پیوسته صحبت می‌کند و واژه استمرار نیز نشان دهنده پیوستگی است و من در نقاشی‌های خود در این نمایشگاه می‌خواهم بدانم که در کدام نقطه قرار دارم و به مسیر نگاه می‌کنم،

این نقاش افزود: تعداد ۲۵ اثر در این نمایشگاه ارائه شده و موضوع آثار نیز نگاه مجدد و موشکافانه همراه با جست‌وجوگری در عکس‌های دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ است که رویدادهای این سه دهه با دقت و ظرافت توسط عکاسان ثبت شده است.

تصویری از استمرار در گالری تام

سلیمانی با تاکید بر اهمیت عکس‌های این سه دهه، گفت: عکس‌ها مانند متن خوانده شده و تصاویری از افراد را می‌سازند. عکس‌هایی که من بر روی آن‌ها پرداخت انجام دادم متعلق به رویدادهای ایرانی و یا خارج از ایران است و در آن‌ها نوع نگاه اهمیت بسیاری دارد. جریان‌های پیوسته، انسان‌ها را ساخته و اهمیت وجودی با تصاویر تجلی یافته است و قاعدتاً بخشی از واقعیت به صورت ناخودآگاه پنهان می‌ماند.

وی ادامه داد: من این نقاشی‌ها را با استفاده از راپید و روان‌نویس و بر روی مقوا تصویر کرده و از رنگ بسیار کم استفاده کردم. در خلق تصاویر خیال پردازی و حس شاعرانه وجود ندارد بلکه امور عینی، گفته شده و بخشی از نقاشی‌ها نیز با نوع نگاه و تفکر من پرداخت شده است، در واقع ترکیبی از فکر و واقعیت‌های عینی هستند.

تصویری از استمرار در گالری تام

این نقاش با اشاره به اینکه سوالات مکرر ذهنش را رها نمی‌کند خاطر نشان کرد: من به عنوان هنرمند سوالات بسیاری دارم و با نقاشی کردن به سوالاتم پاسخ می‌دهم؛ آثار از واقعیت‌های اجتماعی صحبت می‌کند و مسائل تاریخی، پیوستگی دارند، جامعه جریان‌های بسیاری را تجربه کرده است و این کنش‌ها به جامعه شکل می‌دهد.

وی اظهار کرد: جذابیت تصویر سبب شد نقاشی را انتخاب کنم. نوع نگاه برای من اهمیت دارد و سه عنصر دیدن، فکر کردن و ساختن در نقاشی کنار هم قرار می‌گیرد که همین موضوع برای من جذاب بود.

این هنرمند با بیان اینکه نمایشگاه استمرار، اولین نمایشگاه انفرادی او است عنوان کرد که از سال ۹۴ تا آبان‌ماه سال جاری در نمایشگاه‌های گروهی متعدد مشارکت کرده است.

به گزارش ایمنا، الهه سلیمانی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش‌آموخته رشته حقوق است، وی از سال ۸۲ به صورت آزاد فعالیت در زمینه نقاشی و طراحی را آغاز کرد. حضور در انجمن هنرهای تجسمی قم و نگاه ویژه این انجمن سبب شد تمایل بیشتری برای فعالیت در این عرصه پیدا کرده و از محضر اساتیدی مانند افسانه ناظری، حجت امانی و مهدی حامدی بهره‌مند شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی استمرار می‌توانند تا ۳۰ دی‌ماه به جز روزهای سه‌شنبه و جمعه ساعت ۴ تا ۸ به گالری تام، واقع در خیابان حکیم نظامی، کوچه کلیسای وانک روبه‌روی دانشگاه مراجعه کنند.

کد خبر 545542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.