تجمیع بودجه و مباحث مالی شهرداری خرم‌آباد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: برای نخستین بار تجمیع بودجه و مباحث مالی شهرداری این شهر انجام می‌شود.

مجید دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای نخستین بار در طول عمر شهرداری خرم‌آباد تجمیع بودجه و مباحث مالی شهرداری انجام می‌شود و با این اقدام مشکلات قدیمی شهرداری از جمله عدم توازن و پرداخت دیرهنگام حقوق‌ها که به طور مستقیم در رضایت شهروندان و کارکنان شهرداری تأثیرگذار بود، برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مباحث مالی شهرداری زیر تیغ جراحی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر توازن دخل و خرج شهرداری، پرداخت حقوق نیز به طور متمرکز و در شهرداری مرکزی انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادامه داد: بسترها و زیرساخت‌های تحقق این هدف از جمله حسابرسی، بستن بودجه یکسان و دفاتر کارگزاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با اجرا شدن طرح تجمیع مباحث مالی شهرداری خرم‌آباد، بسیاری از امور همچون وصول عوارض و پروانه ساختمانی به دفاتر کارگزاری واگذار می‌شود، افزود: با فعال شدن دفاتر کارگزاری دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نخواهد بود.

دریکوند با اشاره به مزیت‌های تجمیع مباحث مالی شهرداری، خاطرنشان کرد: موظف شدن شهرداری به تقویت زیرساخت الکترونیک، تسهیل در کار مردم تسهیل، تقویت شفافیت و آزادسازی نیروها از مزیت‌های این طرح است که انتظار می‌رود شهروندان در پرداخت به موقع عوارض اهتمام بیشتری داشته باشند تا خدمات بهتری از سوی شهرداری ارائه شود.

وی ادامه داد: انجام هر اقدامی در ابتدا با نواقصی همراه است، اما ناگزیر به انجام تجمیع فعالیت‌های مالی شهرداری هستیم، زیرا عدم تعادل باعث شده است شهرداری خرم‌آباد حواشی زیادی داشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: با تجمیع فعالیت‌های مالی شهرداری از نیروهای تخصصی در جای خود استفاده می‌شود و سدی بزرگ از روی شهرداری برداشته می‌شود، زیرا یکی از چالش‌های اساسی شهرداری نیروی انسانی است. در صدد هستیم لایحه تجمیع عوارض و بودجه برخلاف سال‌های گذشته که با تأخیر انجام می‌شد، در سال جاری به موقع تحویل داده شود.

کد خبر 545512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.