شناسایی ۸ مبتلا به «اومیکرون» در اصفهان/بیماران خاص دوز سوم را تزریق کنند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مطابق آخرین اطلاعات موجود شیوع «اومیکرون» در استان اصفهان تاکنون هشت نفر با تست مثبت ابتلا به این ویروس شناسایی شده و آمار مرگ و میری گزارش نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود از زمانی که این سویه شناسایی می‌شود طی سه تا چهار هفته تبدیل به سویه غالب استان شود.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص علائم ویروس «اومیکرون»، اظهار کرد: علامت‌های ابتلاء به سویه «اومیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است و افراد مبتلا دچار خستگی، بی حالی، سردرد، سرفه و موارد دیگر می‌شوند. افراد با دیدن این نوع علائم در بدن باید به این فکر باشند که احتمال دارد مبتلا به کرونا «اومیکرون» شده باشند.

«اومیکرون» صددرصد کشنده و واکسن گریز نیست

وی اضافه کرد: پزشکان برای پیگیری به سراغ نشانه‌های دیگری هم می‌روند؛ افرادی که در یک خانواده در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و یک نفر از آن‌ها مبتلا به این ویروس بوده، افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی باشند یا افرادی که در طی دو هفته گذشته سفرهای خارجی داشتند بیشتر مستعد ابتلاء به کرونا «اومیکرون» بوده و مشکوک هستند و تست‌های اضافه برای آنها انجام می‌گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: ویروس «اومیکرون» صددرصد کشنده و واکسن گریز نیست و این تصورات اشتباه است. ویروس اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی مانند «دلتا» کشندگی کمتری دارد آنچه که مهم است سرعت سرایت پذیری ۲.۵ تا چهار برابری این ویروس است که انتشار ابتلای بالایی نسبت به سوش‌های قبلی دارد و افراد با دیدن بروز هر نوع علائمی باید سریع به پزشک مراجعه کنند.

بیماران خاص سه دوز واکسن کرونا را تزریق کنند

عقدک در مورد ابتلای بیماران خاص به سویه «اومیکرون» که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کردند، تصریح کرد: افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق می‌کنند حدود ۸۰ درصد در برابر این ویروس ایمنی پیدا می‌کنند، اما کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند احتمال ابتلاء به این ویروس در آنها بالاتر است اما همشهریان بدانند تزریق سه دوز واکسن برای کاهش ابتلاء و افزایش ایمنی بدن به آنها کمک زیادی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق آخرین اطلاعات موجود شیوع «اومیکرون» در استان اصفهان شناسایی هشت نفر مثبت اعلام شده و تاکنون آمار مرگ‌ومیر هم گزارش نشده است.

ایمنی ۸۰ درصدی بدن با تزریق سه نوبت واکسن

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از زمانی که این سویه شناسایی می‌شود طی سه تا چهار هفته تبدیل به سویه غالب استان شود و آن موقع احتمال آمار بالای شیوع و مرگ میرها هم وجود دارد.

وی در خصوص تأثیر نوع واکسن‌ها ایرانی و خارجی در ابتلاء به کرونا «اومیکرون» گفت: نکته مهم تزریق واکسن کرونا است، کسانی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردند بین ۲۰ تا ۳۵ درصد و افرادی که سه دوز واکسن تزریق کردند تا ۸۰ درصد برای بدن آنها مقاومت و ایمنی را ایجاد می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنیم که همشهریان حتماً برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه داشته باشند.

کد خبر 545376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.