ضعف مهارت‌های نوشتاری دانش آموزان ابتدایی با آموزش مجازی

معاون وزیر آموزش و پرورش از ضعف مهارت‌های نوشتاری دانش‌آموزان پایه‌های اول ابتدایی به جهت آموزش مجازی و دوری از نظارت دقیق معلم خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضوان حکیم‌زاده در مورد ادامه فعالیت حضوری مدارس با توجه به سویه‌های جدید بیماری کرونا، اظهار کرد: ما منتظر تصمیم گیری ستاد ملی مقابله کرونا هستیم تا ببینیم چه تصمیمی گرفته خواهد شد، اما متناسب با شرایطی که اعلام شود ما تمام تلاش خود را برای تداوم و کیفیت بخشی به آموزش انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما همچنان برنامه‌های آموزش تلویزیونی را داریم و همکاران ما همچنان در بستر برنامه شاد فعال هستند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین کانال‌های توانمند سازی ما برای معلمان و خانواده‌ها و دانش آموزان در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: تمام محتواهای درسی را امسال تلاش کردیم با کلیت چند رسانه‌ای در اختیار خانواده‌ها و دانش آموزان قرار دهیم.

حکیم زاده در مورد این موضوع که با تغییر شرایط موجود چه باید کرد گفت: قطعاً اگر شرایط تغییر نماید برنامه‌های ما نیز در این راستا تغییر خواهد کرد، اما آنچه که هست اینکه تمام تلاش ما برای ارائه آموزش با کیفیت است.

وی در مورد سویه جدید بیماری کرونا و ادامه فعالیت‌های آموزشی گفت: اگرچه همه چیز بنا به اعلام نظر از سوی ستاد مقابله با کرونا است، اما امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش رود که مجبور به تعطیلی مدارس نباشیم.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در مورد پایش سطح کیفیت آموزش از ابتدای آموزش حضوری گفت: ما استان به استان هم بازدید میدانی و هم پایش داشته‌ایم و گزارشات لازم را دریافت کرده‌ایم، گزارش‌هایی که به ما رسیده است بر این اساس بوده است که دانش آموزان اول و خصوصاً پایه‌های دوم و سوم که دو سال گذشته مجبور بوده‌اند از طریق فضای مجازی حروف الفبا یاد بگیرند در آموزش‌های مهارت‌های سواد پایه‌ای، چون خواندن، نوشتن و به طور کلی آموزش حروف الفبا در خیلی از زمینه‌ها خصوصاً در مهارت‌های نوشتاری ضعیف هستند.

وی افزود: اگرچه که نتایج این بررسی را ما با نتایجی که در سطح جهان در مورد مشکلات آموزش کودکان پس از حضور در مدارس در مقایسه کرده‌ایم مشخص شد که این تجربه با تجربه ما نیز همخوان است و آن‌ها نیز بزرگترین معضل را در دوره ابتدایی ضعف مهارت نوشتن عنوان کرده‌اند و این به دلیل این است، چون این آموزش‌ها تحت نظارت معلم داده نشده است، این مهارت‌ها به اندازه کافی رشد نکرده است.

حکیم زاده در مورد برنامه‌ای ویژه جبران این ضعف‌ها گفت: ما یک برنامه جبران تثبیت یادگیری را در تابستان اجرا کرده‌ایم و کلیه دانش آموزان را که نبازمند تلاش و قابل قبول به عنوان نتیجه ارزشیابی در درس‌های فارسی، علوم، ریاضی کسب کرده‌اند را مشمول این برنامه قرار دادیم.

وی گفت: خوشبختانه این طرح نتیجه خوبی داشت، امسال برای اینکه از ظرفیت سال تحصیلی بیشتر استفاده کنیم برنامه فاز دوم را تدوین کرده‌ایم که بعد از اجرای ارزشیابی نوبت اول و استخراج نتایج آن فاز دوم را اجرایی خواهیم کرد که جامعه هدف آن نیز همچون گذشته دانش آموزانی است که نتیجه ارزشیابی آن‌ها قابل قبول و نیازمند به تلاش بیشتر است که در انتها برای این افراد برنامه‌های تقویتی قرار خواهیم داد.

منبع: میزان

کد خبر 545361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.