مشاهده دستاوردهای جهاد دانشگاهی باعث ایجاد احساس غرور می‌شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ و با بیان اینکه باید به توانایی‌ها و دستاوردهای داخلی کشور وجود دارد که خوب است از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای این نیازها استفاده و در این راستا اقدام شود.

به گزارش ایمنا، سمیه رفیعی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که در محل دائمی نمایشگاه‌های بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود، اظهار کرد: مشاهده دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سپهر فناوری و در تمام حوزه‌ها منجر به ایجاد احساس غرور می‌شود چراکه باور به توانستن را می‌توان به صورت مجسم مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه اگر فضا در اختیار جوانان اندیشمند ما قرار گیرد می‌تواند منجر به ایجاد راه حل‌هایی برای برون رفت از مشکلات کشور شود، بر لزوم تسهیل در صدور مجوز برای اجرای برخی از دستاوردها تاکید کرد و گفت: وقتی می‌دانیم راه حل‌ها وجود دارد باید ورود این راه حل‌ها را به عرصه‌های تصمیم‌گیری تسهیل کنیم نه اینکه برای یک محصول چند سال در گیر و دار مجوزها بمانیم و این امر بسیار حائز اهمیت است. درواقع فرآیند اجرایی شدن اینها را باید ساده‌تر کنیم و برایشان قدم مثبتی بر خواهیم داشت.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در بخش دیگر سخنان خود به آلودگی هوای تهران نیز اشاره کرد و گفت: دیروز در راستای بحث آلودگی هوای تهران جلسه‌ای اندیشه ورزانه با حضور فعالان عرصه دانش بنیان و مسئولین شهری شهر تهران برگزار کردیم. این جلسه دو بخش داشت که یک بخش آن به مباحث مطالعاتی معطوف می‌شد. اساتید دانشگاه‌ها معتقد بودند که برای مثال مطابق با مطالعات، حجم بیشتر آلودگی هوای تهران به ذرات pm۲.۵ باز می‌گردد، اما راه حل‌هایی که برای آن بودجه اختصاص داده شده و سرمایه گذاری می‌شود در راستای آلاینده‌های گازی است. من آنجا هم گفتم که مبنای مطالعات ما با مبنای تصمیم‌گیری‌هایمان متفاوت است و از این رو نمی‌توانیم به خروجی برسیم. درواقع وجود مراکزی نظیر جهاد دانشگاهی می‌تواند این خلاء را پر می‌کند و این اتفاق مهمی است. بحث آلودگی هوای تهران از جمله مباحثی است که فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم همواره به آن ورود کرده است.

وی افزود: در فراکسیون محیط زیست از موضوعاتی که مداوم به آن ورود و نظارت کارشناسانه داشته‌ایم و در عین حال به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم بحث آلودگی هوا بوده است. درواقع هیچ گاه شاهد این نبوده‌ایم که هر سه قوه به این مساله ورود کنند، حال آنکه اکنون قوه قضائیه، مجلس و دولت به مساله آلودگی هوا ورود کرده و برای آن کارگروه‌های متعددی برگزار می‌شود. این امر صرفاً با پیگیری‌های جدی فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم اتفاق افتاده است.

رفیعی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال که با تصویب کلیات طرح انتقال آب به سیستان و بلوچستان نگرانی‌هایی مبنی بر "نادیده گرفتن حقابه هامون" برای برخی کارشناسان ایجاد شده است، تصریح کرد: انتقال آب سیستان و بلوچستان از دریای عمان منافاتی با نادیده گرفتن حقابه هامون ندارد. در آن منطقه برای بحث تأمین آب پایدار دچار چالش هستیم. به نظرم برای تأمین آب پایدار در سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور باید مجموعه اقداماتی را در نظر بگیریم چراکه با یک راه حل فنی و تکنیکی نمی‌توانیم مشکلی را حل کنیم و قطعاً اگر تک مولفه‌ای به این مساله نگاه کنیم پایداری آن را نمی‌توان تضمین کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 545293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.