در نخستین جلسه رسمی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟

در نخستین جلسه رسمی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی دشتکی، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نخستین اجلاس رسمی این شورا با بیان اینکه خدمت به مردم از اعمال مورد تأکید و عنایت خداوند بوده و یکی از راه‌های رسیدن به خداوند به شمار می‌رود، اظهار کرد: ر ضایتمندی مردم مهمترین ملاک ارزیابی است که در این راستا باید برای رفع مشکلات راهکار داشته و برنامه محور عمل کرد.

وی افزود: تعامل در مدیریت‌های شهری و روستایی راهکار مناسب برای رفع مشکلات است و می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا باشد در همین راستا شوراهای اسلامی به ویژه شوراهای اسلامی فرادست باید جلسات متعدد با مدیران در هر منطقه برگزار کنند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: برای رفع برخی مشکلات، خودِ مردم باید پیش قدم شوند که بدین منظور نمایندگانی را انتخاب کردند، لذا شوراهای اسلامی باید آنچه در استان هست را حفظ و آنچه در استان محروم از آن هستیم با کوشش و تلاش به دست آورند اگر برادری، همدلی و انسجام و وفا فیمابین شوراهای اسلامی باشد موفق بوده و اگر اختلافی باشد نه تنها مردم حال، بلکه آیندگان هم قضاوت خوبی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در اکثر اوقات نام استان چهارمحال و بختیاری با استان کهکیلویه و بویراحمد در اخبار و … اشتباه می‌شود، گفت: باید به گونه‌ای برنامه محور و برنامه‌ریزی شده گام برداشت تا نام استان سربلند چهارمحال و بختیاری در اذهان و در کشور تثبیت شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به کمیسیون‌های شورای اسلامی استان افزود: اعضای شورا باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی خود در هر کمیسیون، نسبت به تدوین برنامه‌های چهار سال آینده اقدام کنند تا شاهد به ثمر نشستن این برنامه‌ها در پایان دوره ششم باشیم.

بهمن میری، نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان کیار، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر یکی از مهمترین ارکان این نظام و نهادی کاملاً مردمی است که عهده‌دار بررسی و تصمیم گیری درباره مسائل روزمره و امور شهری است.

وی افزود: شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت است که خوشبختانه این پل ارتباطی و اتصال به بدنه مردمی استوار و قوی، اما به بدنه حاکمیت ضعیف است که ما برای این ارتباط و حصول نتیجه نیاز به هموار کننده راه داریم که در این راستا ارتباط و برگزاری جلسه با مدیران ارشد استان و شهرستان‌ها باید در دستور کار شوراهای اسلامی شهر قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فلسفه ایجاد شوراها هموار کردن راه برای مردم بوده و بدین منظور هدف اصلی تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا، پیشبرد سریع برنامه‌های توسعه شهری و روستایی از طریق همکاری و مشارکت مردم است که می‌طلبد مسئولان به ادارات زیرمجموعه تاکید و ابلاغ کنند که همکاری لازم را با شوراهای اسلامی داشته باشند.

عطاالله حسین پور آقایی، منشی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان لردگان، در این جلسه گفت: اعضای شوراهای اسلامی مثابه انگشتان دست هستند که اگر تعامل بیشتری با هم داشته باشند در انجام امور موفق تر خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود، البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان داریم.

محمد یعقوب باقری، سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان خان میرزا، اظهار کرد: شوراهای اسلامی همه اهل یک استان با قومیت و زبان مختلف هستند و حال که به لطف مردم چهار سال باید در کنار هم کار و خدمت کنیم نباید در این مسئولیت شرمنده مردم باشیم.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اجلاس اخیر شورای عالی استان‌ها در استان خراسان رضوی، گفت: در این اجلاس نمایندگان این استان در شورای عالی استان‌ها به جد پیگیر مشکلات آب شرب و طرح‌های انتقال آب استان بودیم و با مطالبه گری قانونی سعی در رفع مشکلات استان خواهیم داشت.

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین مصوبات اولین اجلاس این شورا را، برنامه ریزی جهت دیدار با استاندار و مجمع نمایندگان استان، برگزاری جلسات فصلی و ماهیانه با مدیران کل، تعیین نمایندگان شورای استان در هیأت‌های تطبیق مصوبات شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی جهت جمع بندی مشکلات شهرستان‌ها جهت طرح در سفر ریاست جمهوری به استان عنوان کرد.

غلامرضا چهلگردی، نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شوراهای اسلامی به منظور پیشبرد امور باید اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند، همچنین نباید تفکر منطقه‌ای در شوراهای اسلامی فرادست حاکم شود، بلکه اعضای حاضر نماینده کل استان و شهرستان هستند و باید برای کل استان برنامه داشته باشند.

وی افزود: در جلساتی که شوراهای اسلامی با حضور مدیران برگزار می‌کنند مشکلات بگونه‌ای جمع بندی و ارائه شود که بتوانند مصوبه در خصوص مجوز و اعتبارات لازم را اخذ کنند.

چهلگردی با اشاره به مهم‌ترین معضلات اجتماعی استان، گفت: طرح‌های انتقال آب استان از جمله موضوعاتی است که تنش‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد لذا تلاش در جهت رفع این مشکل توسط شوراهای اسلامی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

سیداحمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به منظور احصا مشکلات شورای اسلامی شهرستان‌ها پس از برگزاری جلسه با مدیران ذیربط شهرستانی، صورتجلسه‌ای به همراه مصوبات باید به شورای استان جهت پیگیری‌های نهایی ارسال شود.

وی با اشاره به بیان حاشیه‌های بی اثر در صحن جلسات شوراهای اسلامی، گفت: در مواردی جلسات شورا به بحث‌هایی کشیده شده که موضوع اصلی جلسه از دستور کار خارج می‌شود و این مهم‌ترین آفت جلسات است، لذا باید بگونه‌ای برنامه ریزی شود که در موضوعی به جمع بندی واحد برسیم.

هاشمی با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور به استان، افزود: شوراهای اسلامی مسائل و مشکلات موجود را در جلسات مطرح کرده و در قالب یک مطالبه اصلی و مهم به نمایندگان شهرستان در شورای اسلامی استان اطلاع رسانی کنند.

محمود بهارلویی، نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شوراهای اسلامی در رفع معضلات استان نمی‌توانند کار اجرایی انجام دهند، اما تأثیرگذاری بسیار بالایی در انتقال مشکلات و ارائه راهکار جهت رفع آنها دارند.

وی افزود: در ادوار گذشته در شوراهای اسلامی پایه و فرادست مصوباتی اتخاذ شده که اجرایی نشده است، اما این دلیل بر مأیوس شدن دوره جدید شورا نباید باشد و با اتحاد باید امورات را مجدد پیگیری کنند.

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان خاطرنشان کرد: همه ما اعضای شوراهای اسلامی به عرصه میدان آمدیم که برای استان مثمر ثمر باشیم و ما می‌توانیم با اتحاد و تعامل توانمندی خود را به مردم و مسئولان نشان دهیم.

عبداله صفیان، نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید به صورت سالیانه نسبت به انتخاب هیأت رئیسه اقدام و تمام اعضا باید به قانون و نتیجه آرا تمکین کنند.

وی افزود: شوراهای اسلامی در پیگیری مشکلات مردمی علی‌الخصوص مشکلات اجتماعی کوشا باشند چرا که برخی مشکلات مختص شهرستان است و برخی استانی، بنابراین اگر مشکلی را بتوان رفع کرد، ثواب آن برای کل استان است.

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان با اشاره به مشکل توزیع آذوقه دام در استان، گفت: مشکلاتی از این قبیل در بسیاری از موارد بر روح و روان دامداران تأثیر گذاشته است بگونه‌ای که اخیراً شاهد خودکشی دامداری به جهت عدم تأمین آذوقه دام خود در شهرستان بروجن بوده‌ایم چرا که تنها دارایی و امید یک دامدار همان تعداد محدود رأس دامی است که دارد که امیدواریم با پیگیری از طریق شورای استان با مسئولان ذیربط جهت توزیع این مهم به دامداران کمک کنیم.

جعفر عسگری حسنوند نماینده شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: برای اینکه شوراها بتوانند به بهترین نحو به ارائه خدمات عمومی مبادرت ورزند، لازم است مصوباتشان از قدرت کافی و وافی برخوردار باشد. شوراها به دلیل اینکه در محدوده شهر دارای اختیارهایی هستند، باید مصوبات آنها هم مرتبط با اهالی همان محل باشد بر همین اساس سعی بر اتخاذ مصوبات قابل اجرا کنند.

وی با اشاره به نقش نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها افزود: اگر مشکلی در سطح استان باشد که از طریق شورای استان رفع نشود قطعاً نمایندگان در تهران مور را از طریق وزارتخانه‌های مرتبط برای رسیدن به نتیجه پیگیری خواهند کرد.

کد خبر 545189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.