اصلاح بودجه با محوریت حل مشکلات حاشیه شهر انجام می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد با محوریت توجه به مناطق حاشیه شهر و مسائل اجتماعی و فرهنگی و هوشمندسازی درحال بررسی و تدوین است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، حسین حسامی با اشاره به آغاز فرآیند بررسی لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، اظهار کرد: این لایحه که ابتدای آذرماه به شورای شهر تقدیم شده ، پس از بررسی اولیه در کمیسیون تلفیق، جهت بررسی جامع‌تر به کمیسیون‌های تخصصی شورا ارجاع داده شده است؛ این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی با نگاه‌های مدنظر شورای ششم در حال بررسی است و سرانجام در کمیسیون تلفیق نهایی می‌شود.

وی گفت: توجه به حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار، نگاه ویژه شورای ششم نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری است؛ در لایحه اصلاح بودجه برخی پروژه‌ها حذف و پروژه‌های جدید اضافه شده و لذا این لایحه در کمیسیون‌های فنی و تخصصی با نگاه ویژه به زیرساخت‌ها در این مناطق در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد ضمن ابراز خرسندی از روند بررسی لایحه، افزود: بر اساس نگاه شورای ششم، ۳۰ درصد از اعتبارات سال ۱۴۰۰ و به ویژه بودجه سال آینده به پهنه‌های حاشیه شهر اختصاص می‌یابد؛ در اصلاح بودجه امسال ۲۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زودبازده پیش‌ران توسعه در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر در نظر گرفته شده و مابقی اعتبار مدنظر نیز در بودجه سال ۱۴۰۱ دیده می‌شود.

وی از نگاه ویژه شورای اسلامی شهر نسبت به موضوعاتی چون هوشمندسازی، مسائل فرهنگی و اجتماعی در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری سخن گفت و اظهار کرد: با توجه به زمان محدود پیش رو تا پایان سال جاری، باید نگاهی منطقی نسبت به اصلاح بودجه داشته باشیم

حسامی از رشد منابع پایدار در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد خبر داد و گفت: این رشد مورد تاکید کمیسیون بودجه و در بخش منابع، حوزه‌های درآمدی پایدار هم برای شورای ششم بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی حین بررسی فرآیند اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰، سیاست‌های کلان شورای شهر برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ را نیز به معاونت‌های تخصصی و شهردار اعلام می‌کنند.

کد خبر 544956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.