آمادگی برای تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی میان تبریز و ماگیلوف

سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای توسعه تبادلات فرهنگی و اقتصادی، آماده برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهر ماگیلوف بلاروس و هفته فرهنگی شهر ماگیلوف در تبریز هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رنجبر، شهردار تبریز در دیدار با سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در راستای توسعه تبادلات فرهنگی و اقتصادی، آماده برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهر ماگیلوف بلاروس و هفته فرهنگی شهر ماگیلوف در تبریز هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه قبلاً تفاهم خواهرخواندگی بین شهر تبریز و شهر ماگیلوف بلاروس امضا شده است، امروز سفر سفیر بلاروس به استان را فرصتی مغتنم دیدیم تا در راستای توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی و تجاری دیداری داشته باشیم.

شهردار تبریز ادامه داد: نکاتی که در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری مورد توافق و انتظار طرفین بود، مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

رنجبر تصریح کرد: مقرر شد در صورت هماهنگی طرف بلاروسی با بازرگانان ما، بسترهای لازم جهت تولید و یا مونتاژ اتوبوس را در تبریز فراهم کنیم که می‌تواند زمینه‌ای برای فروش و صادرات به دیگر شهرها نیز باشد.

وی اضافه کرد: سفیر بلاروس نیز برای بررسی موارد فوق اعلام آمادگی کرد و مقرر شد در کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور مطرح و نتیجه آن اعلام شود.

دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد: این اولین سفر من به تبریز نیست، چرا که زمانی به عنوان رایزن فرهنگی در این شهر حضور داشتم که مورد پسند واقع شده بود؛ بر همین اساس تصمیم گرفتم اولین سفر خود به عنوان سفیر به مناطق ایران را، از تبریز شروع کنم.

وی با بیان اینکه تبریز شهری و تاریخی است و از بازار قدیمی آن نیز بازدید کردم، تصریح کرد: از استقبال گرم مسئولان تبریز و به‌خصوص استاندار و شهردار تشکر می‌کنم چرا که این تحرکات و دیدارها برای توسعه روابط دو کشور بسیار مهم خواهد بود.

سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: روابط اقتصادی و تجاری از اولویت خاصی برای دو کشور برخوردار است؛ پروژه‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری و آموزشی و پرورشی مورد علاقه دو طرف است که به پیشرفت در این زمینه خوشبین هستیم.

وی گفت: طرح خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری تبریز از تولیدکننده بلاروسی، برنامه خوبی است که حتماً آن را بررسی می‌کنیم.

کد خبر 544720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.