شهرداری تبریز یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های شهری در بخش بین الملل

سفیر فرانسه در سفر به تبریز اقدامات بخش روابط بین‌الملل اداره کل روابط عمومی شهرداری تبریز در زمینه معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و تاریخی تبریز در مورد جاذبه‌های تبریز به زبان‌های خارجی علی‌الخصوص فرانسه و همچنین بهره برداری از پرتال فرانسوی "تبریز 2018" را تاثیرگذار ارزیابی کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از  شهریار، فرانسوا سنمو با اشاره به اینکه مسئولین سفارت فرانسه در تهران هر روز اخبار بروزشده پرتال «تبریز 2018 » را رصد می کنند، تصریح کرد: بنده در جریان اخبار شهر تبریز هستم و از این منظر، شهرداری تبریز را یکی از فعالترین مجموعه های مدیریت شهری در ایران می دانم.

گفتنی است؛ طی این سفر یک روزه سفیر جمهوری فرانسه در ایران، فرانسوا سنمو و هیأت همراه مرکب از مشاور دوم سفارت فرانسه، رئیس اقتصادی و مشاور فرهنگی از آثار تاریخی تبریز دیدن کردند.

در حاشیه این بازدید، که از موزه شهرداری و تالارهای مختلف آن از جمله موزه فرش و موزه آثار تاریخی انجام شد فرانسوا سنمو با اشاره به شناخت خوب خود از تبریز، آن را شهری اسطوره ای با فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی دانست و افزود: تبریز از دیرباز موطن هنرمندان بسیار نام آور در حوزه های مختلف هنری بوده است.

سنمو با تاکید بر روی تأثیر کلیدی تبریز در دوره‌های مختلف تاریخی ایران نقش آن را در تاریخ معاصر ایران به خصوص انقلاب مشروطیت بسیار بی بدیل خواند و گفت: جنبش مدنی مشروطیت بدون وجود تبریز به هیچ سرانجامی نمی توانست برسد و مشروطیت بی نام تبریز معنا ندارد.

سفیر فرانسه با اظهار تاسف از اینکه تاکنون فرصت مسافرت به تبریز را نداشته، تصریح کرد: بازدید از اماکن معروف تبریز از جمله بازار تاریخی بزرگ تبریز و پارک ائل گلی از جمله مکان هایی است که قصد دارم در اولین فرصت دیدن کنم تا تک تک موارد باشکوهی که در مورد تبریز خوانده م را به چشم نظاره کنم.

سنمو با ابراز خرسندی از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 بیان کرد: تبریز با توجه به قدمت و فرهنگ و تمدن اصیل و تمام جاذبه های خود می تواند از این فرصت بی نظیر برای معرفی هرچه بیشتر خود در عرصه جهانی استفاده کند.

 وی در ادامه اظهار داشت: سفر به تبریز در سال 2018 را در برنامه کاریم قرار داده ام تا شخصا به این شهر سفر کرده و شاهد برنامه های اجرایی از نزدیک باشم.

کد خبر 326102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.