رونمایی از کتاب‌های «ارادتمند هیچ»، «تیغ و ترنج» و «حواست هست»

آیین رونمایی و امضای کتاب‌های «ارادتمند هیچ»، «تیغ و ترنج» و «حواست هست» با حضور نویسندگان آن‌ها در عمارت تاریخی سعدی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در برنامه پاتوق کتاب که از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اصفهان برگزار خواهد شد، کتاب‌های «ارادتمند هیچ»، «تیغ و ترنج» و «حواست هست» با حضور نویسندگان این آثار، مهدی باتقوا، محمدرضا آریان فر و زینب سنجارون در عمارت تاریخی سعدی اصفهان رونمایی می‌شود.

کتاب «ارادتمند هیچ» نوشته «مهدی باتقوا» که توسط انتشارات سوره مهر_مهرک روانه بازار کتاب شده است حول محور شخصیتی به نام «هیچ» می‌چرخد؛ کنایه‌ای معنادار از آدم‌ها که وقتی به دنیا می‌آیند، همه هیچ‌اند؛ اما تصمیم‌ها، کارها و رفتارشان آن‌ها را کمتر از هیچ یا همه چیز می‌کند. کتاب «ارادتمند هیچ» نوشته مهدی باتقوا و رمان نوجوان تقدیر شده جایزه امیرحسین فردی است، این کتاب در ۱۹۶ صفحه و با ۱۰ فصل به چاپ رسیده است.

کتاب «تیغ و ترنج» نوشته «محمدرضا آریان‌فر» یکی از تازه‌ترین نمایشنامه‌هایی است که در حوزه هنری استان اصفهان است و دارای چهار نمایشنامه و در ۱۶۳ صفحه در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده است. در این نمایشنامه، مجلس گردان و مطربی با نام «دوست محمد» در پی ارتکاب خطایی از کار مطربی دست کشیده و در راه دیگری قدم می‌گذارد. او در مسیر روایت فصلی از قصه زندگی‌اش یار دیگر خود را بازیافته و در پی جبران خطایش برمی‌آید. مجموعه حاضر دربرگیرنده هفت نمایشنامه است که یکی از آن‌ها «تیغ و ترنج» نام دارد. شب موش؛ کوی آفاق کجاست؟؛ چکه صدای دریا؛ گرگون؛ گلک بوم؛ و یار بر دار، دیگر عنوان‌های دیگر نمایشنامه‌های موجود در این کتاب هستند.

کتاب «حواست هست» نوشته «زینب سنجارون» که هشت داستان را در ۹۶ صفحه روایت می‌کند توسط انتشارات شهید کاظمی در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است. این کتاب مجموعه داستان‌هایی بهم پیوسته درباره زندگی و رخدادهای معمولی آن است. داستان‌های این کتاب همگی به ظاهر معمولی‌اند اما درباره مطمئن شدن آدم‌ها حرف می‌زنند. همان جاهایی که آدم به خودش نهیب می‌زند هی کجایی؟ حواست هست؟ همه این حواس جمعی‌ها و حواس‌پرتی‌ها هم در بستر زندگی عادی رخ می‌دهد. نه اتفاق مهمی، نه حادثه‌ای تکان دهنده… و اگر هم قرار است اتفاقی بیفتد همان اتفاقی است که در دل تو می‌افتد. اتفاقی که دلت را قرص می‌کند تا بفهمی سر جایت ایستاده‌ای. این کتاب نگاهی متفاوت به اتفاقات زندگی روزمره یک خانواده با تمام دغدغه‌هایشان دارد.

آئین رونمایی و امضای کتاب‌های «ارادتمند هیچ» نوشته «مهدی باتقوا»، «تیغ و ترنج» نوشته «محمدرضا آریان‌فر» و «حواست هست» نوشته «زینب سنجارون» با حضور نویسندگان این آثار و علاقه‌مندان در ساعت ۱۸ روز سه شنبه _هفتم دی‌ماه_ در سالن سعدی عمارت تاریخی سعدی اصفهان، واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب‌های «ارادتمند هیچ»، «تیغ و ترنج» و «حواست هست»

کد خبر 544669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.