۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
از سرکوب تا فراآگاهی

نمایشگاهی از طراحی و چیدمان محسن دُری را با نام "از سرکوب تا فراآگاهی" در گالری اکنون می‌توانید ببینید.

محسن دُری، هنرمند طراح و مجسمه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نام "از سرکوب تا فراآگاهی" از عنوان کتاب "از فکر تا فراآگاهی" گرفته شده که نویسنده آن "اوشو" یک فیلسوف هندوستانی است. دلیل انتخاب عنوان نمایشگاه نیز نزدیک بودن موضوع و محتوای نمایشگاه به این کتاب است.

این هنرمند افزود: بخشی از نقاشی‌های من مربوط به روابط با دیگران است و من برای دیدن بازخورد، برداشت و نظر افراد مختلف، این نمایشگاه را برگزار کردم، ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه به هنرمند کمک می‌کند تا نقطه ضعف خود و آثارش را بهتر بشناسد و تأثیر هنر خود را در جامعه ببیند.

از سرکوب تا فرآگاهی

این هنرمند درباره آثار ارائه شده در نمایشگاه نیز گفت: در این نمایشگاه ۱۶ اثر طراحی و چهار اثر مجسمه نمایش داده شده است. مجسمه‌ها با سفال و به‌صورت دست‌ساز ساخته شده‌اند، اما آثار ارائه شده، چیزی بین مجسمه و سفال هستند یعنی جنس آثار از سفال است ولی فرم آن‌ها به مجسمه نزدیک‌تر است.

دُری ادامه داد: نقاشی‌ها نیز به‌نوعی انتزاعی‌اند زیرا نمی‌خواستم به شکل رئالیستی و یا فیگور رئال کار کنم. روند کار من به این صورت بوده است که بدون پیش زمینه و با حس و حال آن زمانِ خودم شروع به طراحی می‌کردم و به پیش رویِ طراحی فکر نمی‌کردم و زمانی که کار آثار تمام می‌شد ترکیب بندی آن‌ها را بررسی می‌کردم تا مشکلی نداشته باشد.

وی گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه در مدت ۶ ماه خلق شده‌اند؛ سه ماه اول به‌صورت جدی کار نمی‌کردم اما سه ماه دوم به دلیل برگزاری نمایشگاه، جدی‌تر و سریع‌تر پیش رفتم.

دری افزود: اولین نمایشگاهی که به صورت انفرادی برگزار کردم به آثار مجسمه اختصاص داشت که در سال ۱۳۹۵ در گالری متن ارائه شد. سال ۱۳۹۸ نیز نمایشگاه مجسمه و چیدمان را در گالری دیدار برگزار کردم و نمایشگاه "از سرکوب تا فراآگاهی" سومین نمایشگاه انفرادی من است.

از سرکوب تا فرآگاهی

در بیانه نمایشگاه "از سرکوب تا فرآگاهی" آمده است:

"تمدن بشر و بلندپروازی‌هایش با وجود همه پیشرفت‌ها، انسان را از تأمین اساسی‌ترین نیازهای روانی و طبیعی خود دور کرده و ما به نوعی در زندگی طبیعی پسرفت کرده‌ایم. بشر به واسطه انواع سرکوب‌ها و درهم ریختگی روانش، به موجودی بحران زده تبدیل شده که از همه پیشرفت‌هایش بر ضد خود استفاده می‌کند. هنر معاصر شاید تا حدی بازتابی از این بحران‌زدگی باشد."

از سرکوب تا فرآگاهی

به گزارش ایمنا، محسن دری، متولد سال ۱۳۶۱ در منطقه لنجان اصفهان است. او دوره دبیرستان را در رشته ریاضی گذراند و سپس با قبولی در گروه آموزشی هنر، در دوره پیش دانشگاهی وارد رشته هر شد و در ادامه نیز در مقطع کارشناسی در رشته نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان دانش آموخته شد و از همان زمان در زمینه نقاشی و مجسمه سازی فعالیت دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه آثار طراحی و چیدمان محسن دری با نام "از سرکوب تا فراآگاهی" می‌توانند تا هشتم دی‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به گالری اکنون، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه افشین (۱۴)، بن بست حریر، پلاک ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 544662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.