۵ ناشر متخلف نمایشگاه کتاب حکم گرفتند

سخنگوی سی‌پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه مجموع فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز هفتم به ۳۱۲ میلیارد تومان رسیده است درباره تخلفات نیز گفت: هیأت رسیدگی و نظارت بر تخلفات مجموعا ۵ رای صادر کرد که عمده تخلفات عرضه کتب غیر، غرضه کتب مغایر با ضوابط نماشگاه و ارئه تخفیف بالاتر از سقف مجاز در شیوه‌نامه بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفتمین نشست از نشست‌های روزانه علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز (چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت) برگزار شد.

سخنگوی نمایشگاه با اشاره به موضوع نظرسنجی از بازدیدکنندگان یعنی «قیمت کتاب‌ها رضایت‌بخش می‌دانید» اظهار کرد: ۷۲ درصد مردم اعلام کردند که قیمت کتاب‌های عرضه‌شده در بخش حضوری رضایت‌بخش نیست، ۵۱ درصد خیلی کم، ۲۶ درصد کم، ۱۶ درصد متوسط و ۹ درصد زیاد و ۲ خیلی زیاد رضایتخش می‌دانستند.

همچنین محدودیت ساعت بازدید به‌ویژه در صبح، قیمت بالای کتاب و شلوغی بیش از حد غرفه‌ها از نقاط ضعف و رمزینه‌هایی که در سر در غرفه‌ها تعبیه شده، سهولت دسترسی با مترو و نزدیکی غرفه امانات به در سالن از نقاط قوت نمایشگاه اعلام شده است.

او افزود: مردم پیشنهاد کردند تخفیف کتاب‌ها و همچنین تعداد غرفه خدمات رفاهی بیشتر شود؛ در جلسه کمیته ناشران داخلی این موضوع مطرح شد که ناشران در قیمت آثار بیشتر مراعات مخاطب را داشته باشند. توزیع نقشه بیشتر خواهد شد و غرفه اطلاع‌رسانی نیز بازآرایی می‌شوند زیرا به شدت محل مراجعه هستند. با توجه به برگزاری جشن امضاهای پیش‌بینی شده توسط ناشران، ممکن است که شلوغی داشته باشیم که امیدوارم مدیریت بهتری خواهند کرد.

به گفته علی رمضانی ۳۹ نشست در سراهای هشت‌گانه برگزار شده است.

سخنگوی نمایشگاه درباره بررسی تخلفات صورت گرفته در روز هفتم نمایشگاه نیز گفت: هیأت رسیدگی و نظارت بر تخلفات مجموعاً ۵ رای صادر کرد که عمده تخلفات عرضه کتب غیر، عرضه کتب مغایر با ضوابط نماشگاه و ارئه تخفیف بالاتر از سقف مجاز در شیوه‌نامه بود. رأی صادر شده نیز به این شرح است: توبیخ با درج در پرونده، اخذ تعهد و رفع تخلف، تعطیلی غرفه و پنل مجازی از آرای صادر شده است. علاوه بر آن کسر ۵۰ درصد از متراژ سال آینده و محرومیت از تسهیلات حمایتی به مدت یک‌سال به برخی از ناشران متخلف در جلسه روز سه‌شنبه لحاظ شده است.

علی رمضانی درباره میزان فروش کتاب در این رویداد نیز گفت: تا پایان روز هفتم در بخش حضوری نمایشگاه فروش ۲۱۶ میلیارد تومانی داشتیم که ۱۴۲ میلیارد تومان آن از طریق درگاه‌های رسمی و مابقی از طریق درگاه‌های غیررسمی (کارت‌به کارت و نقدی) بوده است. در بخش مجازی نمایشگاه میز فروش ۹۶ میلیارد تومانی را تجربه کردیم که ۶۵ میلیارد تومان سهم ناشران از این میزان بود و ۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به کتابفروشان. در نهایت مجموع فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز هفتم به ۳۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب در بخش مجازی نمایشگاه ۵۴۵ هزار نسخه کتاب فروخته شده که در قالب ۳۵۵ هزار نسخه ساماندهی شده است.

او همچنین گفت: تعداد ۶۷ هزار ۷۰۰ بسته کتاب در بخش مجازی به دست مخاطبان رسیده است. از کتابفروشان و ناشران درخواست می‌کنیم سریع‌تر بسته‌ها را آماده کنند تا مردم انتظار کمتری بکشند.

علی رمضانی با پیش‌بینی حضور جمعیت زیاد در روزهای آتی در مصلی امام خمینی (ره) از مردم درخواست کرد با وسیله حمل و نقل عمومی به نمایشگاه کتاب بیایند.

کد خبر 753950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.