فوت کارگر در پی انفجار کپسول اکسیژن در کارگاه تراشکاری

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: بر اثر انفجار کپسول ۵۰ کیلویی اکسیژن در داخل یک تراشکاری، کارگاه به شدت تخریب و شیشه‌های کارگاه‌های مجاور نیز شکسته شد و در پی این حادثه یک کارگر در همان لحظه اول به علت شدت انفجار فوت کرد.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه امروز (یکشنبه) یک مورد حادثه انفجار در میدان کریمی گاراژ تقوی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی، یک تیم عملیاتی از ایستگاه شماره ۲ و یک تیم کمکی از ایستگاه شماره ۴ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در زمان حضور نیروهای عملیاتی مشاهده شد بر اثر انفجار کپسول ۵۰ کیلویی اکسیژن در داخل یک تراشکاری، کارگاه به شدت تخریب و شیشه‌های کارگاه‌های مجاور نیز شکسته شده و خودرو ۲۰۶ پارک شده در محل به صورت کامل تخریب شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه متأسفانه یک کارگر در همان لحظه اول به علت شدت انفجار فوت می‌کند، خاطرنشان کرد: طی اظهارات شاهدان حادثه زمانی رخ داد که کارگر تراشکاری در حال جابجایی کپسول اکسیژن از روی کامیون بوده و متأسفانه کپسول ۵۰ کیلویی از دستش رها و به روی زمین پرتاب شده و برخورد شیر کپسول با زمین موجب انفجار آن می‌شود.

صفری تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود رعایت نکات ایمنی در نگهداری و جابجایی کپسول‌های اکسیژن که از قدرت تخریب بالایی حتی در وزن‌های کم برخوردار هستند الزامی است و کوچک‌ترین غفلت و کوتاهی مانند این حادثه می‌تواند عواقب تلخی در پی داشته باشد.

کد خبر 544603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.