استفاده از سامانه نسخه الکترونیک برای پزشکان و مراکز درمانی ضروری است

تغییراتی که از اول دی در فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ایجاد شده است به هیچ عنوان باعث محدودیت در خدمت رسانی به مردم نمی‌شود و عدم پذیرش نسخ و یا مطالبه وجه مازاد به هیچ عنوان مجاز نبوده و حتی قابل پیگیری از طریق مراجع قانونی است.

به گزارش ایمنا، شهرام غفاری اظهار کرد: داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و سایر مراکز پاراکلینیک حق دریافت وجه اضافه و یا عدم پذیرش بیماران به بهانه قطعی سیستم و یا موارد مشابه را ندارند.

وی افزود: از اول دی استفاده از سامانه نسخه الکترونیک برای پزشکان و مراکز درمانی ضروری است و البته پیش‌بینی‌های لازم برای پذیرش نسخه‌های کاغذی در شرایط قطعی برق و اینترنت و یا حوادث غیرمترقبه انجام شده است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: نسخه‌های مربوط به قبل از اول دی نیز که به صورت کاغذی نوشته شده‌اند و بعد از اول دی به داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک ارائه می‌شوند، قابل پذیرش هستند و نیازی به مراجعه مجدد بیمار برای تبدیل به نسخه الکترونیک نیست.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی حداکثر ۲۰ درصد از نسخ پزشکان طرف قرارداد را با تشخیص مدیران درمان استان‌ها در شرایط ضروری همچون زمان قطعی برق و اینترنت به صورت کاغذی می‌پذیرد.

غفاری تأکید کرد: تغییراتی که از اول دی در فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ایجاد شده است به هیچ عنوان باعث محدودیت در خدمت رسانی به مردم نمی‌شود و عدم پذیرش نسخ و یا مطالبه وجه مازاد به هیچ عنوان مجاز نبوده و حتی قابل پیگیری از طریق مراجع قانونی است.

وی ادامه داد: مبنای محاسبه و تشخیص ۲۰ درصد نسخ کاغذی پزشکان طرف قرارداد واحدهای تخصصی مستقر در مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان‌ها هستند و پرداخت سهم تأمین اجتماعی از هزینه ویزیت پزشکان طرف قرارداد از اول دی بر اساس حداقل ۸۰ درصد نسخ الکترونیک خواهد بود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از روند اجرا و پیشرفت طرح نسخه الکترونیک اظهار رضایت کرد و گفت: از اول ماه گام دیگری را برای پیشبرد این برنامه ملی برداشته‌ایم و روند رو به پیشرفت برنامه نسخه الکترونیک با کمترین اشکالات در حال انجام است.

غفاری از همکاری تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی بابت تلاش و همراهی که در پیشبرد طرح ملی نسخه الکترونیک دارند، قدردانی کرد.

منبع: ایسنا
کد خبر 544581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.