بازارهای روز در نقاط کم‌برخوردار شهر ایجاد شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر کاشان گفت: علاوه بر بازار شهروند و مهستان، باید بازارهای روز در مناطق دیگر به ویژه نقاط کم‌برخوردار شهر راه‌اندازی شود.

مهدی نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دستور کار نهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر، بررسی و تصویب تعرفه‌های خدمات شهری، بازارهای روز و تبصره ۱۴ و بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها را از جمله محورهای این جلسه برشمرد.

وی با تأکید بر نگاه تخصص‌محور شورای اسلامی شهر به موضوع تعیین تعرفه‌ها، خاطرنشان کرد: در این حوزه، باید ضمن درک شرایط جامعه و توان مالی شهروندان، هزینه خدمات ارائه شده توسط شهرداری و مهیا کردن بستر ارتقای کیفیت این خدمات مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر با اشاره به طرح موضوع بازارهای روز در این جلسه، تأکید دولت مبنی بر اجرای طرح ارتقای معیشت و تأمین اقلام کالاهای اساسی را یادآور شد و افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر آمادگی کامل دارند با دستگاه‌ها و متولیان مربوطه برای ایجاد بستر اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها را همراه با مدیریت بازار و جلوگیری از واسطه‌گری رویکرد مطلوبی برای عرضه مناسب کالاها و ارزاق مورد نیاز مردم دانست و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها به منظور عرضه خدمات و کالاها را نیز اقدام مؤثری دیگری در این زمینه عنوان کرد و گفت: با توجه به تحولات ارتباطی و پیشرفت مجموعه‌ها در این زمینه، می‌توان از این بستر برای کاهش مراجعه شهروندان و دسترسی آسان‌تر به کالاها و خدمات بهره برد.

نادعلی، بررسی راهکارهای توزیع ارزاق و کالاهای اساسی در شرایط بحرانی نظیر بلایای طبیعی را نیز به عنوان موضوع دیگر جلسه متذکر شد و افزود: باید با دوراندیشی و در نظر گرفتن تمهیدات مؤثر و کارآمد، شرایط را برای دسترسی هر چه مطلوب شهروندان در این گونه مواقع مهیا کرد.

وی با اشاره به ایجاد محل‌های عرضه محصولات و کالاها در ایام خاص نظیر ایام عید، بر آمادگی مدیریت شهری برای استفاده از ظرفیت ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف به منظور دسترسی ارزان‌تر و راحت‌تر مردم به کالاهای مورد نظر تأکید کرد.

کد خبر 544479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.