تحکیم بنیاد خانواده سلامت جامعه را به همراه دارد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: تحکیم بنیاد خانواده سلامت جامعه را در پی دارد.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پدیده طلاق معضلی است که آمار آن نه تنها در شهر و کشور ما بلکه در دنیا رو به افزایش بوده و پیامدهایی همچون مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد و عدم درک متقابل را در پی دارد.

وی افزود: طلاق تجربه تلخی است که هیچکس نمی‌تواند آسیب‌های آن را انکار کند زیرا آسیب‌های طلاق نه تنها گریبان زوجین بلکه جامعه را می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان بیشترین آسیب طلاق که متوجه فرزندان آنان می‌شود را آسیب‌های روحی و روانی همچون اضطراب، استرس، افسردگی، شک، بدگمانی و افت تحصیلی دانست و گفت: گسستگی خانواده مستقیماً بر بزهکاری فرزندان مؤثر است که یکی از موارد شایع و فراوان آن اعتیاد در این افراد است.

وی اضافه کرد: کودکی که سایه پدر یا مادر را بر سر خود نمی‌بیند یا دائماً شاهد کشمکش و دعوای والدین است با فرار از این جو ناآرام و تسکین خود، گاه مواد مخدر را راحت‌ترین آرام بخش و وسیله دور شدن از این دغدغه‌ها می‌بیند.

پدرام‌فر گفت: طبق آمار اکثر دانش‌آموزان مدارس که وضعیت ضعیف درسی دارند فرزندان طلاق هستند، همچنین تأخیر یا عدم ازدواج در فرزندان طلاق بیشتر است زیرا آن‌ها خود را در جایگاه پدران و مادران خود قرار داده و با ترس از ازدواج و بی اعتمادی به طرف مقابل جرأت ازدواج به خود نمی‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و همکاری همه دستگاه‌های مربوطه با اندیشه تحکیم بنیاد خانواده قدم‌های مؤثری در راه سلامت جامعه برداشته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: اگر خواهان جامعه‌ای سالم هستیم قدم اول آن سلامت خانواده‌ها است یعنی جایی که دقیقاً مورد حمله و هجمه دشمن قرار گرفته است.

وی برنامه اصلی و هدف عمده کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان را در سال آینده تحکیم بنیاد خانواده اعلام کرد و از همه صاحبان اندیشه خواست تا در این مورد با ایده‌های نو به کمک پارلمان شهری آمده و همکاری کنند تا جامعه‌ای سالم را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم.

کد خبر 544383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.