صعود بیت کوین به محدوده بالای ۵۰ هزار دلار

با شکست سطح ۵۰ هزار دلار پیش بینی می‌شد که بیت کوین یک روند صعودی جدیدی را ایجاد کند اما شاهد اصلاح زمانی هستیم و رشد قدرتمندی اتفاق نیفتاد، بنابراین پیش بینی می‌شود اگر سطح ۵۰ هزار دلار مجدد از دست برود بیت کوین یک اصلاح مجددی را آغاز کند، قدرت خریداران نسبت به گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۵۰ هزار و ۸۱۵ دلار
  • ETH اتریوم ۴ هزار و ۵۵ دلار
  • BNB بایننس‌کوین ۵۴۴ دلار و ۹۷ سنت
  • ADA کاردانو ۱ دلار و ۴۳ سنت
  • DOGE دوج‌کوین ۱۸ سنت
  • XRP ریپل ۹۲ سنت
  • DOT پولکادات ۲۸ دلار و ۵۰ سنت
  • SOL سولنا ۱۹۱ دلار و ۴۶ سنت
  • Avalanche اوالانچ ۱۱۵ دلار و ۲۳ سنت
  • Tera ترا ۹۶ دلار و ۹۳ سنت

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

صعود بیت کوین به محدوده بالای ۵۰ هزار دلار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

با شکست سطح ۵۰ هزار دلار پیش بینی می‌شد که بیت کوین یک روند صعودی جدیدی را ایجاد کند اما شاهد اصلاح زمانی هستیم و رشد قدرتمندی اتفاق نیفتاد، بنابراین پیش بینی می‌شود اگر سطح ۵۰ هزار دلار مجدد از دست برود بیت کوین یک اصلاح مجددی را آغاز کند، قدرت خریداران نسبت به گذشته کاهش یافته است.

صعود بیت کوین به محدوده بالای ۵۰ هزار دلار

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۳۹ واحد / ‏‬ افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

صعود بیت کوین به محدوده بالای ۵۰ هزار دلار

تغییرات شاخص ترس و طمع

صعود بیت کوین به محدوده بالای ۵۰ هزار دلار

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

صعود بیت کوین به محدوده بالای ۵۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۳۰ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۲۱.۲۷ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۴.۰۳ درصد
  • دامیننس تتر: ۳.۴۹ درصد
  • دامیننس سولنا: ۲.۵۹ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۹۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۰ درصد
  • دامیننس ترا: ۱.۳۲ درصد

اخبار مهم

دو درخواست ETF اسپات بیت کوین توسط SEC رد شد

با تأمل در سال گذشته، سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال عالی بوده است. حتی شاهد تولد دو ETF آتی بیت‌کوین در ایالات متحده بود، اما تنها یک هفته تا پایان آن باقی مانده است، سرمایه‌گذاران آمریکایی ممکن است یک ETF اسپات را نبینند.

SEC هیچ علاقه‌ای به ETFهای اسپات بیت کوین ندارد

طبق سند رسمی، SEC ای تی اف های بیت کوین با پشتوانه فیزیکی پیشنهاد شده توسط Valkyrie و Kryptoin را رد کرد. رگولاتور به نگرانی‌های دستکاری بازار مشابه اشاره کرد و در عین حال به فهرست و معامله سهام Valkyrie Bitcoin Fund و Kryptoin Bitcoin ETF Trust اشاره کرد. این بیانیه اعلام کرد که این دو پیشنهاد با استانداردهای طراحی شده برای جلوگیری از روش‌های تقلبی و دستکاری و همچنین محافظت از بازیگران بازار و منافع عمومی مطابقت ندارد.

دو نهادی که برای پیشنهاد اصلاح قوانین برای فهرست کردن و معامله دو ETF ثبت نام کردند، NYSE Arca و Cboe BZX Exchange بودند. با این حال، کمیسیون خاطرنشان کرد که هر دو “بر اساس قانون مبادله و قوانین عملکرد کمیسیون برای نشان دادن اینکه پیشنهاد آن با الزامات بخش ۶(b)(۵) قانون بورس مطابقت دارد، وظایف خود را انجام نداده‌اند.

علاوه بر این، رگولاتور ایالات متحده در آوریل سال جاری بررسی رسمی برنامه صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین Kryptoin را آغاز کرد. این اولین باری نیست که شرکت مستقر در دِلاوِر با رد مواجه می‌شود. در سال ۲۰۱۹، این شرکت موفق به دریافت سیگنال سبز از مقامات نظارتی نشد.

این تصمیم بیش از یک ماه پس از رد درخواست VanEck برای ETF بیت کوین توسط SEC اتخاذ شد.

راه اندازی اولین ETF بیت کوین اسپات، برای بسیاری از ارائه دهندگان صندوق‌های سرمایه گذاری در سراسر کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال، آخرین حرکت تعجب آور نیست، زیرا گری گنسلر، رئیس SEC، در مورد اولویت خود بسیار واضح است.

BITO در جذب سرمایه گذاران شکست خورده است

پس از سال‌ها تلاش ناموفق، SEC سرانجام BITO – ProShares Bitcoin Strategy ETF را تأیید کرد. با این حال، در دو ماه اول معاملات، ETF در مقایسه با قیمت اسپات دارایی پایه کاهش یافت. به گفته جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، BITO تنها با حدود دو ماه داده با ۲.۳۴ درصد عقب‌نشینی روبرو شد. در ادامه، سیفارت معتقد است که صندوق در سال اول به عملکرد ۱۳ تا ۱۴ درصدی خود ادامه خواهد داد. شکاف بین دارایی و صندوق قابل توجه است. در نتیجه، بسیاری از مشاوران مالی آن را انتخاب می‌کنند. با این حال، برخی از سرمایه گذاران بلندمدت استدلال می‌کنند که خدماتی با تخصیص کمتر به قراردادهای آتی بیت کوین در واقع می‌تواند در سال آینده غالب تر ظاهر شوند.

دولت روسیه به ایالت‌های محلی اجازه می‌دهد تا نرخ برق را برای ماینر ها افزایش دهند

مردم روسیه که رمزارزها را در خانه‌های خود استخراج می‌کنند ممکن است در نتیجه اصلاحاتی که به مقامات منطقه‌ای اجازه می‌دهد انرژی الکتریکی عرضه‌شده با نرخ ترجیحی را محدود کنند، انتظار قبوض برق بالاتری داشته باشند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت‌های برق محلی درخواست اختیاراتی برای تعیین محدودیت‌هایی برای مقدار برق یارانه‌ای در دسترس عموم مردم و در عین حال شکایت از گسترش استخراج کریپتو در مناطق مسکونی کردند.

روزنامه تجاری روسی کومرسانت گزارش داد که مشتریان خصوصی باید برای مصرف بیش از این آستانه‌ها، هزینه‌ی بیشتری بپردازند. اکثر مناطق روسیه هنوز طرح‌های قیمت گذاری جدیدی را اتخاذ نکرده اند، به استثنای کریمه که در آن برق ارزان قیمت در حال حاضر به ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه محدود شده است. سرویس فدرال ضد انحصار و وزارت انرژی اطمینان داده اند که سیاست جدید با هدف محدود کردن “مصرف نامناسب انرژی” است و نباید هزینه‌ها را برای اکثر مصرف کنندگان افزایش دهد.

تعرفه‌های برق برای خانوارها در روسیه توسط دولت تنظیم می‌شود، که آن‌ها را بسیار پایین‌تر از سطح توجیه اقتصادی نگه می‌دارد. شرکت‌های برق این تفاوت را از طریق نرخ‌های بالاتر برای مشاغل جبران می‌کنند. داده‌های تنظیم‌کننده بازار انرژی روسیه نشان می‌دهد که امسال، انتظار می‌رود شرکت‌ها بیش از ۲۴۰ میلیارد روبل (نزدیک به ۳.۳ میلیارد دلار) برای تأمین مالی این “یارانه متقابل” بپردازند.

برق برای خانوارها در ایرکوتسک، که پایتخت ماینینگ کریپتو روسیه لقب گرفته است، تنها ۰.۸۶ روبل (۰.۰۱ دلار) به ازای هر کیلووات ساعت هزینه دارد در حالی که متوسط تعرفه در کل روسیه ۴.۲۵ روبل (تقریباً ۰.۰۶ دلار) است. در اوایل ماه دسامبر (اواسط آذر)، رسانه‌ها گزارش‌هایی فاش کردند که یک شرکت برق محلی، بنام Irkutskenergosbyt، امسال ۸۵ شکایت علیه استخراج کننده‌های خانگی رمزارزها تنظیم کرده است.

تحلیلگر معتقد است که متاورس در ۵ سال آینده به جریان اصلی تبدیل شود؛ NFT رونق خواهد گرفت

تحلیلگر کریپتو یوتیوب، JRNY، با بیش از ۶۰۰,۰۰۰ بیننده خود، در مورد بازارهای ر مزارز و NFT صحبت می‌کند. او معتقد است با پایان یافتن سال ۲۰۲۱(۱۰ دی)، بازارها به طور کلی بهبود خواهند یافت. از نظر او، بهبود در حال حاضر با بازگشت بیت کوین به بیش از ۵۱۰۰۰ دلار آغاز شده است.

صعود بیت کوین به محدوده بالای ۵۰ هزار دلار

بر این اساس، سایر سکه‌ها نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته اند. کاردانو (ADA) 10٪، لونا ۱۵٪، در حالی که سندباکس (SAND) ۲۲٪ افزایش یافته است، به اعتقاد او در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۰-۱۴۰۱) یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر خواهد بود.

با رفتن به سال ۲۰۲۲، او می‌گوید که یک مجموعه جدید NFT و ضرابخانه رایگان برای دارندگان باشگاه NFT JRNYراه اندازی خواهد کرد. نه تنها این، مزایای زیادی برای دارندگان باشگاه JRNY و همچنین بروزرسانی‌های هفتگی بازار NFT، چت‌های خصوصی، وایت پیپر (White Paper) پروژه‌های مختلف و موارد دیگر نیز وجود خواهد داشت.

او تأیید می‌کند که در حال حاضر، علاقه زیادی به جستجوی جهانی برای NFT وجود دارد که برای اولین بار از رمزارزها پیشی گرفته است. به نقل از مدیر عامل Coinbase که چندی پیش فاش کرد که NFT ها می‌توانند از رمزارزها در پلتفرم Coinbase پیشی بگیرند.

JRNY بیان می‌کند که منتظر است تا متاورس به جریان اصلی تبدیل شود، چیزی که فکر می‌کند حداقل پنج سال طول می‌کشد تا اتفاق بیفتد. او هشدار می‌دهد که درصد بسیار بالایی از مجموعه‌های NFT فقط محو می‌شوند، زیرا تیم‌های خوبی در پشت خود ندارند که در فضا ادغام شده‌اند و درک می‌کنند که چگونه ابزار خوبی ایجاد کنند.

او می‌گوید که با شروع رشد متاورس، شرکت‌های بیشتری درگیر NFT‌ها هستند که اخیراً شاهد آن بوده‌ایم. نایک، آدیداس، اسنوپ داگ، استیو آئوکی، گریمز و غیره در حال ورود به NFT های متاورس هستند. و این قرار است ادامه پیدا کند زیرا آنها می‌خواهند نقشی را در دنیایی ایفا کنند که آینده رسانه‌های اجتماعی در آن قرار دارد.

علاوه بر این، بسیاری از NFT ها اکنون در حال ایجاد ارزهای رمزنگاری شده خود هستند تا در اکوسیستم خود برای بازی‌ها و چیزهای دیگر جوایز و سودمندی را به اشتراک بگذارند. او معتقد است که در طول سال ۲۰۲۲، تمام مجموعه‌های بزرگ NFT، ارز دیجیتال خود را خواهند داشت که تقاضای بیشتر و بیشتری را برای فضای NFT ایجاد خواهد کرد.

بنابراین برای همه فضای کریپتو، JRNY هنوز در بسیاری از کوین‌ها بسیار صعودی است. او نسبت به اتریوم برای سال ۲۰۲۲، Cardano و Avalanche و همچنین LINK که یکی از برترین انتخاب‌های او در حال حاضر، از بین ۱۰۰ انتخاب برتر برای سال ۲۰۲۲ است، خوش بین است. این به آن دلیل است که آنها بیشترین مشارکت را در کل فضا و در هر پروژه رمزنگاری شده دارند.

به طور خلاصه، او می‌گوید که مورد استفاده بزرگی از Chainlink برای متاورس و NFTها وجود خواهد داشت. به طور کلی، او توصیه می‌کند که مراقب بازی‌های رمزنگاری شده باشید.

‌نقشه بازار رمز ارزها

صعود بیت کوین به محدوده بالای ۵۰ هزار دلار

کد خبر 544315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.