عملیات کربلای چهار پیروزی کربلای ۵ را رقم زد

یک تحلیلگر دفاع مقدس گفت: عملیات کربلای ۴ با هدف نزدیک شدن به شهر بصره که گلوگاه اقتصادی و مقر فرماندهی ارتش عراق بود، انجام شد و این شهر برای کشور ایران و دشمن بعثی اهمیت بسزایی داشت.

حسین سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستاوردهای عملیات کربلای چهار اظهار کرد: عملیات کربلای چهار در جنوب استان خوزستان و در منطقه ساحلی اروندرود با هدف فتح شهر بصره انجام شد.

وی افزود: شهر بصره گلوگاه اقتصادی و مقر فرماندهی ارتش بعث عراق در آن زمان به‌شمار می‌رفت، بر همین اساس فتح این شهر توسط یگان‌های نظامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار بود.

این تحلیلگر دفاع مقدس گفت: در جریان عملیات کربلای چهار، یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران از جمله لشکر ۱۹ فجر شیراز و تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل لرستان توانستند در منطقه پنج ضلعی شلمچه به خط دشمن نفوذ کنند و همین موضوع سبب شد در عملیات کربلای پنج موفقیت‌های بزرگی برای ایران به دست آید.

سالمی خاطرنشان کرد: پس از عملیات کربلای چهار دشمن از ناکامی ایران بسیار خوشحال شد و تصور کرد ایران پس از کربلای چهار دیگر نمی‌تواند عملیات انجام دهد، اما پس از ۱۹ شب با تلاش فرماندهان و رزمندگان، عملیات کربلای پنج در ۱۹ دی‌ماه سال ۶۵ اتفاق افتاد و پیروزی بزرگی رقم خورد.

وی تصریح کرد: عملیات کربلای پنج با نام "یا فاطمه‌الزهرا" آغاز و در آن حاج حسین خرازی به درجه رفیع شهادت نائل شد. پس از کربلای پنج نه تنها دشمن بعثی بلکه جهانیان برای نجات صدام تلاش کردند و در این راستا سازمان ملل قطعنامه ۵۹۸ را صادر کرد و جنگ تحمیلی به پایان رسید.

کد خبر 544233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.