ردیف بودجه محله اسلامشهر همدان محقق نشده است

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری منطقه چهار برای محله اسلامشهر چند ردیف بودجه پیش‌بینی شده بود اما تاکنون محقق نشده است و قطعاً پیگیر تحقق این ردیف‌های بودجه‌ای خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات در صفحه خود در اینستاگرام نوشت:

«با توجه به اینکه محله اسلامشهر یکی از محلات پر جمعیت و کم برخوردار شهر همدان است بازدیدی روز جمعه _۲۶ آذرماه_ به همراه مدیر جدید منطقه چهار شهرداری همدان جناب آقای علی طهماسبیان داشتیم. این محله در اصلاح عامیانه به شاه‌پسند نیز معروف است و جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر را در خود جای داده یعنی تقریباً به اندازه شهر کبودرآهنگ و به لحاظ جغرافیایی بین بلوار آیت‌الله نجفی و سید جمال‌الدین اسدآبادی و چراغ قرمز واقع شده و چسبیده به مناطق حصار امام (ره) و حصار راه علی آباد (کوی کوثر) می‌باشد، هر چند بسیاری از شهروندان این مناطق را به نام حصار می‌شناسند اما این سه محله دارای مرزهای مشخص با فرهنگ‌ها و اقوام مختلف است.

در این بازدید چند ساعته به همراه دکتر محمدی مسئول دفتر دکتر حاجی بابایی نماینده محترم همدان در مجلس و اعضای شورای اجتماعی محله اسلامشهر بسیاری از مشکلات محله مورد بازدید و بررسی قرار گرفت. در دوره پنجم شورای شهر همدان با پیگیری‌های اعضا شورا از جمله آقای فتحی و تلاش‌های مجموعه شهرداری بخشی از مشکلات این محله برطرف گردید. به ویژه فضای سبز آن با دو پارکی که در این منطقه ایجاد شد افزایش یافت هر چند هنوز اهالی این منطقه اعتقاد دارند که پارک فرامنطقه‌ای در این حوالی باید ایجاد شود.

بیش از حدود ۲۰ ملک از معابر اسلامشهر به ویژه ورودی محله توسط شهرداری خریداری و در راستای بازگشایی معبر تخریب شد. بزرگترین مشکلی که در دوره قبل شورای شهر همدان وجود داشت و باعث شده بود که اسلامشهر به عنوان کانون بحران تبدیل شود کوچه‌های عقیل معروف به کوچه‌های پشت آگاهی بود که متأسفانه این محل به دلیل اینکه در کاربری غیر مجاز ساخت و ساز انجام شده بود امکان واگذاری انشعابات آب و برق و گاز و خدمات شهری وجود نداشت و سال‌ها بود که اهالی منطقه بدون داشتن امکانات حداقلی انشعابات و امتیازات خدمات شهری زندگی می‌کردند و با توجه به قانونی که در مجلس مصوب شد و همکاری ویژه شهرداری و شورای شهر مشکلات این محله خوشبختانه حل شد و تمامی انشعابات واگذار و آسفالت کوچه‌ها و خیابان و پیاده روسازی اجرا شد همچنین در حل مشکلات محله اسلامشهر بخشی از رودخانه سیفی آباد پوشش داده شد و بخشی هم که مانده به دلیل نامه نگاری‌هایی که از طریق آب منطقه‌ای صورت گرفته شهرداری را از پوشش رودخانه‌ها منع قانونی کرده است و انتظار می‌رود این مشکل نیز رفع شود

از طرفی بخشی از پیاده روهای محله اسلامشهر اصلاح شده و بسیاری از اقدامات از جمله زیبا سازی و انشعابات فاضلاب که به همت شرکت آبفا و پیگیری‌های نمایندگان محترم انجام شد

این محله جز نخستین محلاتی بود که شورای اجتماعی محله تشکیل گردید و پیگیری‌هایی که داشت بسیاری از مشکلات شناسایی و برطرف شد که نمونه بارز آن بازگشایی معابری بود که در این منطقه اتفاق افتاد اما همچنان بحث ترافیک این منطقه باعث نارضایتی و اذیت ساکنین شده است.

با توجه به وجود زمین‌های خالی در اطراف اسلامشهر، فرصت بسیار خوبی برای شهرداری منطقه چهار است که این زمین‌ها را بر اساس کاربری‌های آن تفکیک کند که علاوه بر بازگشایی مسیرها و معابر این منطقه، آورده‌ای هم برای شهرداری به همراه خواهد داشت و نیز باعث می‌شود در این منطقه به شکلی ساختمان سازی به صورت استاندارد با رعایت ضوابط و اصول شهرسازی صورت پذیرد در منطقه‌ای که نیازمند پیگیری و رفع مشکلات دارد.

در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری منطقه چهار برای اسلامشهر چند ردیف بودجه پیش‌بینی شده بود اما متأسفانه تا کنون محقق نشده است و قطعاً پیگیر تحقق این ردیف‌های بودجه‌ای خواهیم بود و برای سال ۱۴۰۱ نیز می‌بایست سایر مشکلات و معضلات این محله در بودجه پیش بینی و یا اینکه توسط شهرداری و شورای شهر به سر انجام برسد. معتقدم ایجاد پارک بزرگ آماده‌ای در کنار تپه پیسا و همچنین تعیین تکلیف زمین‌های اطراف محله اسلامشهر می‌تواند بزرگترین کار برای این محله و محلات حصار امام (ره)، کوی کوثر، حصار مطهری، شهرک ولیعصر و دیزج باشد. علاوه بر این شهرک‌های فرهنگیان و الوند نیز از این پروژه‌ها منتفع خواهند شد.»

کد خبر 544172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهراب معظمی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    سلام خواهشمندم کی این زمین‌های پشت آگاهی از بلا تکلیفی در میان ما بیش از 100خانوار اطراف پارک پشت آگاهی لا بلای خونه ها زمین دارم از سال96دنبال مجوز ساخت هستیم یا میگن طرح جامع یا میگن طرح تفصیلی نمی دانیم تا کی باید منتظر باشیم