مزیت‌های فرهنگی را در مناطق محروم کشف می‌کنیم

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در بازدید از خانه جوان گفت: در نظر داریم مزیت‌های فرهنگی را در مناطق محروم پیدا کنیم و کسب و کار را در مناطق محروم رونق دهیم چراکه برخی از محلات پتانسیل پیشرفت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهردار امروز _پنجشنبه دوم دی‌ماه_ ضمن بازدید از خانه جوان اصفهان (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری از مراکز مختلف با وظایف گوناگون تشکیل شده که خانه جوان سیستم کارآفرینی را بر عهده دارد و در همین راستا سامانه‌ای را نیز تهیه کرده که در کشور بی‌نظیر است و تاکنون حدود ۱۰ هزار شهروند از گروه‌های مختلف آموزش دیده‌اند، البته گروه هدف جوانان و نوجوانان هستند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی با قیمت کم که همه شهروندان امکان دسترسی به آن را داشته باشند از اهداف مدیریت شهری بوده است؛ این پک‌های آموزشی به افراد کمک می‌کند تا اطلاعات و آموزش‌های لازم را نسبت به کارآفرینی پیدا کنند. شهرداری وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم را فراهم کند تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقداماتی همچون آموزش زنان بد سرپرست و بی سرپرست در مناطق محروم انجام می‌شود تا بتوانند برای زندگی امرار معاش کنند خاطرنشان کرد: فرهنگسرای استاد شریعت در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان براین اساس احداث شده است که برخی از این اهداف را دنبال می‌کند تا افراد به مهارت‌های لازم دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در نظر داریم مزیت‌های فرهنگی را در مناطق محروم پیدا کنیم و کسب و کار را در مناطق محروم رونق دهیم چراکه برخی از محلات پتانسیل پیشرفت دارند، البته شتاب دهنده‌ها نیز برای رسیدن به این موضوع باید در کنار ما باشند. برخی از مهارت‌ها به زودی می‌تواند به کسب‌وکار تبدیل شود پس باید اقدامات لازم در این راه نیز انجام شود تا به خروجی لازم برسیم.

شاهمرادی با بیان اینکه خانه جوان از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است پس باید از ظرفیت افراد حاضر استفاده کنیم، تصریح کرد: در نظر داریم با طرح‌های متفاوت وضعیت کنونی را بهتر کنیم تا به پیشرفت لازم برسیم. در حال حاضر نوجوانان کشور به دنبال کسب و کار هستند که باید به این ظرفیت نگاه ویژه‌ای شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اکنون شهر با مشکلاتی همچون کارتن خوابی و کودکان کار مواجه است که از نظر من باید نهادهای مختلف در این راستا وارد کار شوند تا بتوانیم برای این کار به برنامه‌ریزی مشخصی دست پیدا کنیم. در حال حاضر کارتن خواب‌ها از سطح شهر جمع آوری شده‌اند اما برخی از آن‌ها نیازمند مشاوره و درمان هستند که باید نهادهایی همچون بهزیستی در کنار شهرداری باشند تا بتوانیم وضعیت را برای این افراد بهتر کنیم.

کد خبر 543943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.