هیچ بیماری برای دریافت نسخه الکترونیکی دچار مشکل نمی‌شود/۱۴۲۰ شماره پاسخگویی به مشکلات

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: برای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی بستر لازم فراهم شده و این برنامه مسئله ملی است در حال حاضر هیچ بیماری برای روند درمان و دریافت نسخه به صورت الکترونیکی دچار مشکل نمی‌شود. شماره ۱۴۲۰ در همه ساعت‌های شبانه‌روز برای ارائه پاسخ به شهروندان فعال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعتصام‌پور در خصوص طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی و بسترهای لازم برای اجرای این طرح در استان اظهار کرد: در برنامه‌های متفاوت در مورد این برنامه اطلاع‌رسانی صورت گرفته است و جلسه‌های مختلفی به منظور فراهم سازی بستری‌های لازم برای اجرای این طرح با همکاران کادر درمان برگزار شد تا همچنین در فضاهایی که مشکل تهیه نرم‌افزار و سخت‌افزار برای این برنامه دارند تسهیلاتی از سوی بانک رفاه در نظر گرفته شده است.

نسخه‌نویسی الکترونیکی و تسهیل در ارائه خدمات

وی اضافه کرد: در حال حاضر عده‌ای از همکاران در مطب‌ها از این برنامه برای نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند، بدون تردید هر تغییری در هر سیستم موجب بروز مشکلاتی می‌شود و نسخه‌نویسی الکترونیکی هم مسائلی داشته است، اما این طرح جزو برنامه‌های جدایی‌ناپذیر سازمان است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: این برنامه از مدت‌ها قبل در دستور کار بوده است، در حال حاضر میزان قطعی اینترنت، برق و موارد دیگر نسبت به قبل بسیار کمتر شده است و همکاران سازمان تأمین اجتماعی اصفهان با تأمل در ساعت‌های مختلف از روز از این برنامه استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد این روند موجب تسهیل ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.

اجرای برنامه در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی

اعتصام پور تصریح کرد: در روند درمان مستقیم در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی حدود سه سال است که نسخه نویسی الکترونیکی انجام می‌شود و اگر مشکلاتی در بیمارستان‌های خصوصی وجود دارد به دلیل این است که هر تغییری مسائلی را هم به دنبال دارد.

وی ادامه داد: تقاضای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از کادر درمان این است که به طور جدی‌تر وارد اجرای این برنامه به عنوان یک مسئله ملی شوند، در حال حاضر هیچ بیماری برای روند درمان و دریافت نسخه به صورت الکترونیکی دچار مشکل نمی‌شود.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: اگر حتی پزشکی در داروخانه‌ها تحت قرارداد نباشد اشکالی ندارد و پزشک می‌تواند با ثبت در برنامه الکترونیک داروخانه از خدمات بهره‌مند شود و اگر بیماری در تعهد بیمه نباشد نسخه را می‌تواند به صورت آزاد دریافت کند و همه موارد پیش‌بینی شده است.

شماره ۱۴۲۰ فعال برای پاسخگویی به مشکلات همشهریان

اعتصام پور اضافه کرد: خوشبختانه در هماهنگی انجام شده با پایتخت اجرای ۸۰ درصد این برنامه مورد پیش‌بینی قرار گرفته است در حال حاضر اگر همکاران کادر درمان در استان‌هایی مجبور به نوشتن نسخه به صورت کاغذی هستند داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها همکاری و همیاری لازم را با سازمان تأمین اجتماعی دارند.

وی تصریح کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی مسئله‌ای ملی است و هر تغییری نیاز به صبر و حوصله دارد. شماره ۱۴۲۰ در همه ساعت‌های شبانه‌روز برای پاسخگویی به شهروندان فعال است و به وسیله انجمن‌های علمی تلفن‌های مستقیم و شماره‌های همراه کادر درمان و نیروهای سلامت استان را در خدمت مردم قرار می‌دهیم.

کد خبر 543825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.