بورس امروز چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

پیش بینی می‌شود تا سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد، رشد شاخص کل ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز با رشد ۴۰ هزار واحدی بورس تهران، شاهد پرواز شاخص کل بودیم، با پایدار ماندن صف‌های خرید و کاسته شدن ریسک‌های بازار سرمایه پیش بینی یک زمستان داغ را برای بازار سرمایه خواهیم داشت، بر اساس تحلیل تکنیکال شاخص کل پیش بینی می‌کنیم در سطح اول تا محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد داشته باشیم، امروز شاهد خروج سنگین پول از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۴۰ هزار و ۶۵۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد ۹ هزار و ۵۵۴ واحدی در سطح ۳۵۷ هزار و ۷۶۴ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۳.۰۸ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۲.۸۴ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۶۱ واحدی به سطح ۱۸ هزار و ۷۸۴ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۱.۴۱ درصد رشد یافت.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۳ هزار و ۴۶۸ و ۴۱ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد و ۵۲۰ و یک میلیارد و ۷۵۹ میلیون برگه سهم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

بورس امروز چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیتپیش بینی می‌شود تا سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد داشته باشیم، در صورت شکست سقف پیش بینی رشد شروع موج ۳ بزرگ را خواهیم داشت.

اخبار بازار

‌رفع محدودیت از دسترسی مشتریان برخط بدون دریافت تعهدنامه

طبق اطلاعیه فرابورس ایران، از این پس برای رفع محدودیت از دسترسی برخط مشتریان اعلامی توسط این شرکت، دریافت تعهدنامه در پیوست نامه شماره ١۴٨٣٣۶/٢/٠٠ به تاریخ ١۴٠٠/٢/۶ الزامی نبوده و کارگزاران می‌توانند بر اساس رویه‌های مورد نظر خود با رعایت مفاد ماده صدرالشاره اقدام به رفع محدودیت کنند.

آمادگی بورس کالا برای میزبانی از کل محصولات زنجیره فولاد

مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به ثبت رکوردهای معاملاتی بورس کالا در سال ۱۴۰۰، ورود کل محصولات زنجیره فولاد و توسعه ابزارهای مالی همچون گواهی سپرده کالایی، قراردادهای آتی و قراردادهای بلندمدت را از جمله برنامه‌های در دست اجرای این بورس اعلام کرد.

تصویب بزرگ‌ترین مزایده تاریخ ایران

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: در سیصد و هشتاد و یکمین جلسه هیأت واگذاری، عرضه بزرگ‌ترین مزایده تاریخ ایران تصویب شد. واگذاری ۱۸ درصد سهام باقی مانده دولت در شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در هیأت واگذاری مصوب شد. با توجه به ارزش بالای این شرکت، این عرضه بزرگ‌ترین مزایده تاریخ بورس و سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود. وی گفت: در جلسه هیأت واگذاری، مقرر شد این سهام در سه بلوک یک، دو و ۱۵ درصدی در قالب مزایده در بورس عرضه شود.

بلوک‌های یک و دودرصدی به‌صورت نقد و چون غیر مدیریتی و غیر کنترلی محسوب می‌شوند، بدون اضافه ارزش (پرمیوم) عرضه خواهد شد. به گفته وی، همچنین بلوک ۱۵ درصدی اگرچه غیر کنترلی است، اما مدیریتی محسوب می‌شود و بنابراین، ۳۰ درصد به قیمت پایه اضافه خواهد شد. حصه نقدی این بلوک ۳۰ درصد خواهد بود و مابقی ثمن در ۸ قسط در فواصل شش ماهه و مجموعاً چهار ساله به‌علاوه سود مصوب شورای پول و اعتبار اخذ خواهد شد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی در مورد نحوه قیمت پایه، مکلف است د رخصوص سهام شرکت‌های بورسی، قیمت تابلو در روز عرضه را ملاک قرار دهد البته به شرطی که از قیمت تابلو در روز تصویب هیأت واگذاری کمتر نباشد. این شرط هم به این دلیل است که با هدف کاهش قیمت پایه، پس از تصویب هیأت واگذاری اقدامی صورت نگیرد. به گفته وی، در مورد زمان عرضه، باید ۱۰ روز از انتشار اطلاعیه عرضه در جراید بگذرد و بنابراین ظرف دو هفته آینده این عرضه انجام خواهد شد. قربان‌زاده در پایان گفت: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، در مجموع حدود ۴۰ درصد تولید صنعت پتروشیمی کشور را در اختیار دارد و سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار صادرات داشته است. از مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ می‌توان به شرکت‌های پتروشیمی نوری، اروند، بندر امام، تندگویان، بوعلی سینا، خوزستان، پارس، ایلام، ارومیه، گچساران، هنگام، بروجن، دهدشت، کازرون، الماس ماهشهر، ان پی سی اینترنشنال، پلیمر آریاساسول، دو شرکت مهم تأمین‌کننده یوتیلیتی (فجر و مبین) و همچنین بسیاری از شرکت‌های بازرگانی و خدماتی اشاره کرد.

اخبار شرکت‌ها

تجلی: مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در پاسخ به پرسشی درباره زمان بازگشایی نماد "تجلی" عنوان کرد: در دو هفته گذشته تمام تلاش ما بر این بوده که این نماد با توجه به وعده‌ای که به سهامداران دادیم هر چه سریع‌تر بازگشایی شود و ما بعد از پایان پذیره نویسی ظرف چهار روز تمامی مدارک را آماده کردیم که این کار در این مدت کم استثنایی بوده است؛ پس از آن ما درخواست ثبت صورت جلسه هیئت مدیره را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال کردیم.

وی افزود: در روال معمول اداره ثبت اگر مشکلی وجود نداشته باشد پس از یک هفته و در نهایت دو هفته باید کار نهایی شده باشد. منتهی با پی گیری‌هایی که ما کردیم به نظر می‌رسد به دلیل به‌روزرسانی سیستم‌های اداره ثبت و انتقال و اسکن مدارک این اداره به سرور مادر متأسفانه درخواست ما هنوز بررسی نشده است.

علی اکبری در ادامه ضمن عذرخواهی از سهامداران به خاطر تأخیر در بازگشایی نماد بیان کرد: با توجه به احترام و ارزشی که ما برای سهامدارانمان قائلیم این اطمینان را به آن‌ها می‌دهیم که پیگیری‌های ما هرروز ادامه دارد و تمام تلاش شرکت و بنده این است که نماد تجلی در اسرع وقت در فرابورس بازگشایی شود.

سدور: شرکت سیمان درود طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ معادل ۴۶۹,۷۷۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.️ «سدور» با سرمایه ثبت شده ۶۴۱,۶۹۷ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲,۸۵۹,۱۲۱ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد رشد داشته است.

کماسه: شرکت تأمین ماسه ریخته گری طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ معادل ۱۱۷,۸۱۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۱۹ درصد افزایش داشته است.«کماسه» با سرمایه ثبت شده ۱,۸۴۶,۸۷۴ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۸۲۱,۹۷۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

خاور: شرکت ایران خودرو دیزل در دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۵۵۷ ریال سود محقق کرده است. این درحالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۶۹۹ ریال زیان شناسایی کرده بود. «خاور» با سرمایه ثبت شده ۴,۹۸۹,۰۵۹ میلیون ریال طی عملکرد شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲,۷۷۹,۶۱۸ میلیون ریال سود محقق کرده است.️ شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۲,۵۸۷,۱۳۸ میلیون ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل صفر درصد کاهش زیان داشته است.

کقزوی: شرکت شیشه قزوین طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ معادل ۷۲۱,۵۱۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد افزایش داشته است. «کقزوی» با سرمایه ثبت شده ۱,۴۲۸,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد هشت ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۴,۳۸۷,۵۶۱ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

پارتا: شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر در دوره شش ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۳۴۲ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹% افت داشته است «پارتا» با سرمایه ثبت شده ۲,۲۰۲,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۷۵۳,۱۵۴ میلیون ریال سود محقق کرده است.️ شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۲,۶۸۷,۶۹۶ میلیون ریال زیان شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش زیان داشته است.

فسازان: با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-00A-173 مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ ۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱,۳۸۰,۰۰۰ میلیون ریال، از محل سود انباشته مبلغ ۱,۰۲۰,۰۰۰ میلیون ریال،)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰.

کد خبر 543722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.