اومیکرون در اصفهان شناسایی نشده است/دوز سوم واکسن کرونا و افزایش ۲۵ برابری ایمنی بدن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با تزریق دوز سوم واکسن کرونا ایمنی و آنتی‌بادی بدن ۲۵ برابر بالاتر خواهد بود. هنوز موردی از ابتلای بیماران به سویه جدید «اومیکرون» در اصفهان شناسایی نشده است و ضروری است شهروندان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی در خصوص شیوع سویه «اومیکرون» در استان اصفهان، اظهار کرد: هنوز موردی از ابتلای بیماران به سویه جدید «اومیکرون» در اصفهان شناسایی نشده است، در حال حاضر وضعیت کرونایی استان اصفهان در اکثر نقاط آبی است اما این اتفاق به این معنی نیست که شهروندان عادی انگاری کرده و پروتکل‌ها را رعایت نکنند.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا؛ مقابله با «اومیکرون»

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه ورود سویه «اومیکرون» به کشور و شناسایی اولین مورد ابتلاء در تهران که از مسافران خارج از کشور وارد ایران شده است، باید همه همشهریان برای مقابله با این سویه آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: بخش عمده مقابله با این سویه جدید تزریق دوز سوم واکسن کرونا است، آمارهای دنیا حاکی از آن است که آنتی‌بادی ایجاد شده با تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا در بدن برای مقابله با جهش‌های قبلی ویروس کرونا از جمله کرونای دلتا مناسب بود، اما برای مقابله با ویروس «اومیکرون» جهش جدید کرونا باید حتماً همشهریان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

تزریق دوز سوم برای جمعیت بالای ۱۸ سال

شیرانی تصریح کرد: به دلیل اینکه ایمنی و آنتی‌بادی بدن ۲۵ برابر بالاتر خواهد بود از هم استانی‌ها تقاضا داریم تزریق دوز سوم واکسن کرونا را با فاصله زمانی مشخص که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن است را در اولویت قرار دهند، مطابق دستوالعمل‌های جدید تزریق دوز سوم کرونا برای جمعیت ۱۸ سال به بالا صورت می‌گیرد.

وی افزود: همه مراکز تجمیعی و منتخب واکسیناسیون آمادگی تزریق دوز سوم واکسن کرونا به همشهریان را دارند و ضروری است هر چه سریع‌تر شهروندان به این مرکز برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند تا خطر ابتلاء به ویروس کرونا را از فرد، خانواده و جامعه دور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متأسفانه «اومیکرون»، سویه جدید ویروس کرونا، سرعت انتشار بالایی دارد و هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۰ نفر را مبتلا کند، در حالی که در سویه دلتا هر فرد بیمار قریب به شش را نفر را مبتلا می‌کرد، سرعت ابتلاء به این ویروس بسیار زیاد است و احتمال دارد هر ۲۴ ساعت تعداد مبتلایان دو برابر شود.

لزوم پرهیز از عادی‌انگاری / اعمال محدودیت ۱۵ روزه ورود مسافران به کشور

شیرانی اظهار کرد: موضوع ابتلاء به سویه «اومیکرون» در کشور بسیار جدی است، شهروندان باید علاوه بر اینکه واکسن کرونا را تزریق می‌کنند، از دورهمی‌های خانوادگی و بودن در تجمع‌های شلوغ پرهیز کنند، اگر افراد در جمعی قرار می‌گیرند حتماً ماسک صورت را استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی و توجه به پروتکل‌های بهداشتی و تهویه هوا را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: سلامت خانواده‌ها برای کادر درمان بسیار مهم است و می‌خواهیم همه افراد جامعه سالم باشند و در کنار هم بدون بیماری زندگی کنند، ضروری است شهروندان در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند و از عادی انگاری پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر محدودیت‌های هوشمند و محدودیت ورود برخی افراد از کشورهای جنوب آفریقا و تعدادی از کشورهای اروپایی به مدت ۱۵ روز به ایران اعمال می‌شود.

کد خبر 543598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.