اعلام آمادگی سارایوو برای خواهرخواندگی با کاشان

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: با امضای سند خواهرخواندگی میان بخش قدیمی شهر سارایوو و کاشان در آینده، شهرداری‌های دو شهر متعهد می‌شوند اشکال مختلف همکاری را بر اساس احترام متقابل واقعی ایجاد و در مورد اجرای پروژه‌های مورد علاقه مشترک تبادل نظر کنند.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دریافت نامه رسمی پیشنهاد خواهرخواندگی بخش قدیمی شهر سارایوو و کاشان اظهار کرد: این نامه از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو به نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان ارسال شده است.

وی با بیان متن پیشنهادی توافقنامه دوستی و همکاری بین شهرداری منطقه استاری گراد سارایوو بوسنی و هرزگوین و شهرداری کاشان تصریح کرد: با امضای این سند رسمی در آینده، شهرداری‌های دو شهر متعهد می‌شوند اشکال مختلف همکاری را بر اساس احترام متقابل واقعی ایجاد و در مورد اجرای پروژه‌های مورد علاقه مشترک در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، آموزش، گردشگری، ورزش و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی تبادل نظر کنند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با یادآوری اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت افزود: دیپلماسی شهری فرصتی است که موجب ارتقای دوستی ملت‌ها می‌شود و در این راستا تفاهم نامه خواهرخواندگی میان کاشان و سارایوو زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای همکاری میان دو شهر به وجود می‌آورد.

فرجی گفت: در سال ۹۵ نیز تفاهم نامه خواهرخواندگی بین یکی از مناطق شهرداری تهران و شهرداری شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین امضا شد.

کد خبر 543530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.