گروگانگیری و تهیه فیلم سیاه از خواستگار

گروگانگیری و تهیه فیلم سیاه از خواستگار، قتل جوان وسط خیابان، زنده زنده سوختن در آتش، کشف یک تن تریاک در گاوداری، کشته شدن سارق خودرو با تیراندازی پلیس، لو رفتن راز شوم مرد عکاس در آتلیه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز قبل پسری جوان به اداره پلیس رفته و اظهار کرد: مدتی قبل در فضای مجازی با دختری به نام سارا آشنا شدم. پس از چند بار ملاقات و تماس تلفنی با این دختر، به او علاقه‌مند شده و تصمیم به ازدواج گرفتم اما وقتی از او خواستگاری کردم با جواب منفی مواجه شدم. می‌دانستم پای خواستگار دیگری در میان است اما سارا مدعی بود که من کار مناسبی ندارم و او قصد دارد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کند و برای همین حاضر به ازدواج با من نیست.

احساس می‌کردم او دروغ می‌گوید و برای همین به تماس‌ها و چت‌هایم با او ادامه دادم و برای ازدواج پافشاری می‌کردم تا اینکه روز حادثه، پسر عمویش به من زنگ زد و گفت می‌خواهد درباره مسائلی که میان من و سارا پیش آمده صحبت کند. بی‌خبر از اینکه چه نقشه‌ای در سر دارد با او قرار گذاشتم. وی اما به همراه پدر سارا سر قرار حاضر شد و از من خواستند برای صحبت به خانه‌شان برویم.

وقتی وارد خانه آنها شدم، غیر از سارا، پدرش و پسرعمویش چند نفر دیگر هم حضور داشتند. آنها دست و پایم را بستند و در اتاقی زندانی‌ام کردند. حدود چهار ساعت گروگان آنها بودم و در این مدت مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند. تهدید کردند که اگر به مزاحمت‌هایم ادامه بدهم جانم را می‌گیرند و جسدم را می‌سوزانند. آنها فیلم سیاهی از من تهیه کردند و سرانجام بعد از گذشت چهار ساعت مرا سوار بر ماشین پژوی پدر سارا کرده و در خیابان رهایم کردند. آنها فیلم سیاه را برایم فرستادند و گفتند که اگر یک‌بار دیگر مزاحم سارا شوم و یا به پلیس مراجعه کنم، فیلم را در فضای مجازی منتشر کرده و آبرویم را می‌برند.

پسر جوان که در این گروگانگیری زخمی شده بود پس از ثبت شکایت، فیلم سیاه را ضمیمه پرونده کرد و مأموران اداره آگاهی با دستور قاضی رحیم دشتبان، بازپرس جنایی تهران، تحقیقات برای دستگیری گروگانگیران را آغاز کردند. پدر سارا نخستین کسی بود که بازداشت شد اما در بازجویی‌ها گروگانگیری و ضرب و شتم خواستگار دخترش را انکار کرد.

پدر سارا اظهار کرد: شاکی از دخترم خواستگاری کرد و ما به او جواب منفی دادیم. دلیلش این بود که دخترم از او خوشش نمی‌آمد و حالا پسر جوان برای انتقام از ما شکایت دروغین مطرح کرده است.

در ادامه بازپرس جنایی فیلمی را که در آن شاکی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، مورد بررسی قرار داد. اگرچه چهره گروگانگیران در فیلم به چشم نمی‌خورد و آنها دستکش به‌دست داشتند اما در یکی از فیلم‌ها ظرف چند ثانیه دست یکی از گروگانگیران مشخص بود که نشان می‌داد روی بازوی او خالکوبی اژدها وجود دارد.

همین موجب شد تا اسرار این گروگانگیری فاش شود و وقتی پدر سارا آستینش را مقابل بازپرس بالا زد، روی بازویش همان خالکوبی اژدها نمایان شد. متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت گفت: دخترم قرار بود با جوانی که به تازگی به خواستگاری‌اش آمده بود ازدواج کند. اما شاکی مدام برایش مزاحمت ایجاد می‌کرد. تماس‌های بی‌وقفه شاکی ممکن بود برای دخترم دردسرساز شود. به همین دلیل از من و برادرزاده‌ام خواست برای گوشمالی او نقشه‌ای بکشیم و تهدیدش کنیم که دیگر مزاحم او نشود.

وی افزود: در این ماجرا، خواستگار جدید دخترم و چند نفر دیگر نیز با ما همکاری کردند. نقشه‌مان این بود که با گروگان گرفتن خواستگار سمج او کاری کنیم که به مزاحمت‌هایش پایان بدهد اما با شکایت او گیر افتادیم.

با اعتراف این مرد، وی بازداشت شد و با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری متهمان دیگر ادامه دارد.

قتل جوان وسط خیابان

حیدر جهانی دادستان شهرستان سرخس با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در خصوص پرونده قتل جوانی در هفته گذشته که در خیابان رخ داده بود، اظهار کرد: پس از کسب اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله بازپرس ویژه قتل و پلیس آگاهی در محل وقوع جرم حاضر و تحقیقات میدانی را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه اختلافات شخصی عامل بروز این حادثه بود، افزود: با بررسی‌های اولیه و اقدامات پلیس آگاهی، پس از گذشت چهار ساعت از زمان وقوع قتل یکی از متهمان دستگیر می‌شود. با دستگیری یکی از متهمان دو فرد همدست وی نیز شناسایی که یکی از آنها در ۷۲ ساعت بعدی دستبند قانون را لمس و اقدامات پلیس برای دستگیری متهم سوم در دستور کار است.

زنده زنده سوختن در آتش

سرهنگ شاپور عابدی رئیس پلیس راه کهگیلویه اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف در کیلومتر ۲۳ محور دهدشت-لنده بلافاصله کارشناسان پلیس راه به همراه عوامل امدادی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. پس از حضور در صحنه مشاهده شد که یک دستگاه خودرو پراید با گاردریل حاشیه جاده برخورد و دچار آتش‌سوزی شده و راننده که تنها سرنشین خودرو بوده در این میان بر اثر آتش‌سوزی فوت کرد.

وی علت اولیه حادثه را عدم توانایی راننده خودروی پراید در کنترل وسیله نقلیه و انحراف به دلیل لغزندگی جاده اعلام کرد.

کشف تریاک در یک گاوداری

بر اساس اعلام روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از چندی پیش یکی از عوامل بزرگ توزیع مواد مخدر در استان تحت رصد اطلاعاتی ضابطین دستگاه قضائی قرار گرفت. با توجه به اینکه این فرد در یک گاوداری مشغول به فعالیت بود و تخلفات متعددی در رابطه با توزیع مواد مخدر داشت، دادستان کرمانشاه دستور دستگیری او را صادر کرد.

سرانجام متهم طی یک عملیات غافلگیرانه از سوی ضابطین دستگاه قضائی دستگیر و طی بازرسی‌های صورت گرفته ۴۸۰ کیلوگرم مواد مخدر در محل گاوداری کشف و ضبط شد.

کشته شدن سارق خودرو با تیراندازی پلیس

ساعت ۲۰ بیست و چهارم آذر بود که تماس تلفنی از یکی از منابع و مخبران محلی، نیروهای گشت نامحسوس کلانتری هفت تیر مشهد را به تکاپو انداخت. این تماس تلفنی حکایت از ورود اعضای یک باند سرقت خودرو به خیابان هاشمیه مشهد داشت که از مدتی قبل زیر چتر اطلاعاتی نیروهای انتظامی قرار داشتند.

با دریافت این گزارش، بلافاصله یک گروه عملیاتی با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ حسین قدیمی رئیس کلانتری هفت تیر، عازم خیابان هاشمیه ۸۳ شدند. نیروهای انتظامی برای آنکه جلب توجه نکنند خودروی گشت را در ابتدای خیابان پارک کردند و در حالی با پوشش شهروند عادی وارد کوچه بن بست شدند که سلاح‌های کلت کمری را مسلح کرده بودند.

آنان در تاریکی شب دو جوان را دیدند که مشغول انتقال برخی قطعات از درون خودروی پژو ۲۰۶ به داخل یک دستگاه سمند بودند. مأموران در حاشیه دیوار پناه گرفتند و شماره پلاک خودروها را از مرکز فرماندهی استعلام کردند. خیلی زود مشخص شد خودروی پژو سرقتی است اما سمند سابقه سرقت ندارد.

مأموران انتظامی که دیگر یقین داشتند با اعضای باند سارقان تحت تعقیب روبه‌رو شده‌اند، بی‌درنگ ماجرا را به سلسله مراتب فرماندهی اطلاع دادند و وارد عملیات شدند اما در یک لحظه دو سارق جوان با مشاهده افرادی که به آنها نزدیک می‌شدند، درون سمند پریدند و با سرعت وحشتناکی از مقابل نیروهای انتظامی گریختند. مأموران نیز بلافاصله «فرمان ایست» دادند اما دزدان خودرو که یقین داشتند در محاصره پلیس قرار گرفته‌اند به فرار ادامه دادند.

شلیک چند تیر هوایی نیز نتوانست سارقان را وادار به توقف کند و آنها با ورود به بولوار هاشمیه بر سرعت خودرو افزودند. راننده سمند پدال گاز را همچنان می‌فشرد که مأموران با پای پیاده به سمت خودروی گشت دویدند و به تعقیب دزدان فراری پرداختند. آغاز عملیات تعقیب و گریز نیروهای کلانتری در بی‌سیم‌های پلیس پیچید و بدین ترتیب سرهنگ حسین دهقان پور فرمانده انتظامی مشهد، وارد عمل شد و دستورات ویژه‌ای را برای برخورد مقتدرانه با مخلان نظم و امنیت و یغماگران اموال مردم صادر کرد اما او با تاکید از نیروهای انتظامی خواست هنگام به کارگیری سلاح، مواظب شهروندان و رهگذران باشند.

با این دستور، نیروهای گشت برای رسیدن به خودروی سارقان، عملیات را ادامه دادند اما از شلیک گلوله خودداری کردند تا اینکه خودروی سارقان وارد بولوار شهید فکوری شد، در همین حال نیروهای انتظامی، خودروی سمند را هدف گرفتند و دو گلوله به سمت خودرو شلیک کردند. با وجود این، سارقان به سوی دیگر بولوار گریختند و در تاریکی شب ناپدید شدند.

مأموران انتظامی شماره پلاک خودروی سمند را به دیگر نیروهای گشت شهری اعلام و گزارش شلیک را به مرکز فرماندهی مخابره کردند. از سوی دیگر با انتقال خودرو پژو ۲۰۶ به کلانتری پلاک‌های سرقتی نیز به همراه قطعات مسروقه از داخل آن کشف شد و طولی نکشید که یکی از شهروندان در تماس با پلیس ۱۱۰، از وجود پیکر خون‌آلود مردی خبر داد که در حاشیه خیابان شهید فکوری رها شده بود.

مأموران انتظامی بلافاصله عازم محل شدند و با مشاهده پیکر نیمه جان جوانی ۳۸ ساله، او را با حضور نیروهای امدادی اورژانس به بیمارستان فارابی انتقال دادند اما تلاش کادر درمان برای نجات این جوان به نتیجه نرسید و او جان خود را از دست داد. بررسی‌های مقدماتی پلیس درباره مرگ این جوان که «ح- ع» نام داشت بیانگر آن بود که وی بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر جان باخته و از سارقان سابقه دار است. ادامه تحقیقات نشان داد که او سرنشین خودروی سمند بوده که ساعاتی قبل در عملیات تعقیب و گریز از چنگ نیروهای انتظامی گریخته است.

به همین دلیل بررسی‌های ویژه‌ای با راهنمایی و نظارت سرهنگ دهقان پور برای شناسایی و دستگیری راننده فراری سمند آغاز شد تا اینکه مدتی بعد جوانی به نام «الف. ن» وارد کلانتری هفت تیر شد و ادعا کرد توسط خریدار خودروی پژو هدف اصابت گلوله از سلاح وینچستر قرار گرفته است اما مأموران انتظامی که سوابق این جوان را داشتند بلافاصله او را با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند.

این جوان که ابتدا سعی می‌کرد خود را بی‌خبر از ماجرای شلیک گلوله و تعقیب و گریز نشان دهد وقتی با اسناد و مدارک انکار ناپذیر پلیس روبه‌رو شد به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از راز این حادثه دلخراش برداشت. وی اظهار کرد: قصد داشتیم برای آزادی یکی از همدستان‌مان پول تهیه کنیم تا بتوانیم با گرفتن رضایت از شاکیان، او را از زندان آزاد کنیم. به همین دلیل پژو ۲۰۶ را با همدستی «ح. ع» ربودیم و به یکی دیگر از سارقان و مالخران حرفه‌ای به مبلغ ۲۰ میلیون تومان فروختیم اما او می‌دانست خودرو سرقتی است و هیچ پولی به ما نداد. ما هم تصمیم گرفتیم تا آن را دوباره سرقت کنیم که در یک لحظه با نیروهای پلیس روبه‌رو شدیم.

وقتی هنگام فرار متوجه شدم که «ح. ع» هدف اصابت گلوله پلیس قرار گرفته و خون از سرش جاری شده است خیلی ترسیدم و در همان موقعیت فرار، به ناچار پیکر زخمی او را از درون خودرو بیرون گذاشتم و خودم با سمند فرار کردم ولی بعد از این ماجرا زمانی که فهمیدم «ح. ع» جان باخته است دیگر می‌دانستم راه گریزی ندارم و پلیس دیر یا زود به سراغم خواهد آمد. به همین دلیل نقشه‌ای کشیدم تا این حادثه را به سارقان دیگر نسبت دهم که با پرداخت نکردن پول خرید خودروی سرقتی ما را دچار این مخمصه کردند و...

در پی وقوع این حادثه که به دلیل مبارزه قاطعانه پلیس مشهد با سارقان و زورگیران و یغماگران اموال مردم رخ داده بود، مراتب به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد و بدین ترتیب با حضور قاضی محمود عارفی راد در مرکز درمانی، تحقیقات در این‌باره ادامه یافت. به دستور قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد جسد «ح. ع» پس از انجام معاینات دقیق پزشکی تحویل خانواده‌اش شد تا بررسی‌های قضائی در خصوص چگونگی وقوع حادثه ادامه یابد.

لو رفتن راز شوم مرد عکاس در آتلیه

سرهنگ رضا زارع ارنانی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان یزد، اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت‌های غیرقانونی چند واحد آتلیه و عکاسی در شهر یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. پلیس اماکن استان یزد با دستور مقام قضائی، یک استودیو و یک باغ آتلیه عکاسی در شهر یزد که به صورت زیرزمینی اقدام به فعالیت غیرقانونی و غیراخلاقی می‌کردند را شناسایی و پلمب کردند.

وی افزود: این استودیو و آتلیه، کلیپ و عکس‌هایی را با محتوا و مضامین غیراسلامی و بعضاً بدون رعایت شئونات اخلاقی و اجتماعی، تولید و در سایت‌ها و فضای مجازی انتشار می‌دادند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: هرگونه تولید و انتشار محتوای غیرمجاز به استناد مواد قانونی که سبب اشاعه ضد فرهنگی و جریحه‌دار کردن عفت عمومی می‌شود، پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 543497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.