حقایقی درباره ویژگی‌های شخصیتی افراد با تحلیل دست‌خط آنها

یک گرافولوژیست گفت: خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تأثیر راست دست و یا چپ دست بودن در ویژگی‌های یک دست‌خط، اظهار کرد: قطعاً چپ دست و یا راست دست بودن در بررسی دست خط و تجزیه و تحلیل آن مؤثر است. نوشتن خط در زبان فارسی از راست به چپ است و اگر قلم را در دست راست بگیریم و مچ دست ثابت باشد، محدوده نوشتن یک خط منحنی از سمت بالا به پایین بوده و اگر این کار برعکس و با دست چپ انجام شود، محدوده نوشتن بدون حرکت مچ دست، محدود و از پایین به بالا است.

وی ادامه داد: این موارد در شناخت حالت‌های دست‌خط و پارامترها تأثیرگذار خواهد بود. همچنین بررسی بعضی از موارد موجود در علم گرافولوژی به اینکه فرد با کدام دست می‌نویسند، بستگی دارد.

این گرافولوژیست با اشاره به عناصر قابل ارزیابی دست‌خط، خاطرنشان کرد: دست‌خط شامل عناصر قابل ارزیابی مانند شیب و اندازه، شکل حروف و چپ دست و راست دست بودن افراد است.

وی با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، تصریح کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط " National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آنها آشکار کند.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک مرد ۴۷ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دست‌خط مرد میانسال راست دست

حقایقی درباره ویژگی‌های شخصیتی افراد با تحلیل دست‌خط آنها

محجوب در خصوص ویژگی‌های دست‌خط مرد ۴۷ ساله راست دست، افزود: اولین چیزی که از این دست‌خط استخراج می‌شود، پاره خط‌های تقریباً کم فشاری است که منحنی‌های نرمی می‌سازد و به سادگی ترسیم شده و قواعد شکسته نستعلیق به روانی در این دست‌خط اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه فاصله‌های کلمات و سطور به طوری است که هیچ کلمه و سطری وارد حیطه دیگری نمی‌شود، اضافه کرد: حاشیه سمت راست متن تقریباً یک دست و حاشیه چپ متن متمایل به پیشروی کردن است. از تمام دندانه‌های سین و شین صرف نظر شده است.

این گرافولوژیست با تاکید بر اینکه در این دست‌خط نقطه‌ها سر جای خود و متناسب با متن تحریر شده است، اظهار کرد: در این دست‌خط هیچ حرف، کلمه یا عبارتی بالا نشین‌تر از سایر کلمات تحریر نشده است و تمام متن بدون سوار و پیاده نویسی نوشته شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های امضای این فرد، افزود: امضا با اسم شروع می‌شود و یک خط منحنی طراحی شده، شیک و جدید و نه منحصر به این فرد است، به این معنا که جدید است، اما در امضاهای دیگر نیز مشاهده شده و امضا به سمت بالا ترسیم شده است.

محجوب با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل دست‌خط و امضا، این فرد هنرمند و هنردوست است، اضافه کرد: احتمالاً احساساتی، رمانتیک و با حجب و حیا بودن از ویژگی‌های شخصیت این فرد است و حساسیت‌ها و درگیری‌های ذهنی ندارد.

وی ادامه داد: بررسی دست خط این فرد نشان می‌دهد، وی علاقه دارد شیک باشد و روابط تو در تو را نمی‌خواهد و با اینکه مشکل خاصی در اجتماع ندارد، اما درون‌گرایی خود را دارد. سادگی را دوست دارد و به آن عمل می‌کند.

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: نقطه منفی ویژگی‌های شخصیتی این فرد شاید حالات درون‌گرایی وی باشد که او را از جامعه جدا می‌کند و نیازی هم به توضیح آن نمی‌بیند.

کد خبر 543492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.