آیا لازم است هر سال واکسن کرونا را دریافت کنیم؟

در حالی که بسیاری از کشورها تزریق دز تقویت کننده واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند، محققان در سطح بین‌المللی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا لازم است هر سال واکسن کرونا را دریافت کنیم یا خیر؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که افراد کاملاً واکسینه شده بدون سابقه سفر نیز به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ به نظر می‌رسد که میزان انتقال پذیری این گونه جدید جهش یافته بسیار زیاد است. متخصصان اعلام کرده‌اند که واکسیناسیون خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را کاملاً از بین نمی‌برد، بلکه خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

چرا تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند؟

با وجود اینکه مقامات دولتی قوانین و محدودیت‌های لازم برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹ را اعمال می‌کنند، اما تعداد مبتلایان هر روز افزایش پیدا می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد که میزان انتقال‌پذیری گونه جدید ویروس کرونا زیاد است و این اتفاق باعث نگرانی متخصصان شده است. به گفته پژوهشگران با واکسینه شدن افراد زیادی در جوامع، شیوع عفونت ممکن است منجر به ایجاد ایمنی جمعی شود، با این وجود لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

آیا آنتی‌بادی تولید شده در بدن همه افراد واکسینه شده یکسان است؟

بسیاری از افراد واکسینه شده در بعضی از کشورها مانند هند به دلیل عدم دسترسی به دوز تقویت کننده واکسن کرونا دچار نگرانی شده‌اند. افرادی که دارای نقص ایمنی هستند بیشتر از دیگران در اولویت دریافت دوز تقویت کننده قرار دارند، زیرا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در میان آن‌ها بیشتر است. به گفته محققان، سیستم ایمنی بدن افراد به طور متفاوت به واکسن‌ها واکنش نشان می‌دهد، به طوری که ممکن است بدن برخی افراد پس از دریافت واکسن کرونا آنتی‌بادی بیشتری تولید کند.

آیا لازم است هر سال واکسن کرونا را دریافت کنیم؟

در حالی که بسیاری از کشورها تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند؛ محققان در سطح بین‌المللی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا لازم است هر سال واکسن کرونا را دریافت کنیم یا خیر؟ این مسئله هنوز مورد تأیید نهایی قرار نگرفته است. متخصصان توصیه کرده‌اند که علاوه بر دریافت واکسن‌های کرونا لازم است افراد اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را رعایت کنند.

کد خبر 543333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.