تکاپوی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کاشان در دوران کرونا

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی کاشان گفت: این سازمان با برگزاری برنامه‌های متنوع در جهت ارتقای سطح شادمانی، آموزش و فرهنگ مردم می‌کوشد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با دارا بودن پنج فرهنگ‌سرا از جمله مهر، معراج، علامه فیض کاشانی، المهدی (عج) و بانو و همچنین پنج خانه فرهنگ از جمله جوان، اندیشه، تمدن، معرفت و آفرینش و سراهای محله با هدف انجام امور فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در چارچوب وظایف و مأموریت‌های قانونی شهرداری برای شهروندان ارائه خدمت می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های حوزه مدیریت ورزش و تفریحات سالم سازمان شامل برگزاری مسابقات ورزشی، کارگاه‌های آموزشی و دانش‌افزایی است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برنامه‌های ورزشی را در چهار بخش معرفی کرد و گفت: ورزش همگانی بانوان تفریحات سالمی است که به صورت ماهیانه با عناوین مشخص با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگ‌سراها و محلات در راستای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می‌شود.

واحدیان اضافه کرد: در حوزه ورزش همگانی برنامه‌های کوه‌گشت، کوهدشت و همایش پیاده‌روی خانوادگی با شعار "ورزش، نشاط، خانواده" در فصول سال در نظر گرفته شده است و در حال حاضر با رویکرد ایجاد نشاط، شادابی و تندرستی ۲۷ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی (۲۰ ایستگاه ویژه بانوان و ۷ ایستگاه ویژه آقایان) از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در سالن‌ها و اماکن ورزشی تحت نظارت سازمان در مناطق پنجگانه شهری همراه با پایش سلامت و مشاوره تندرستی و کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی و ورزشی فعال است.

وی تصریح کرد: جشنواره ورزش و سلامتی در قاب نوروز، طرح ورزش محلات با اجرای شادستان ورزشی، مسابقات ورزشی تفریحی خانوادگی، جشنواره بازی‌های کودکانه و فکری با پیام ورزش و شادابی نشاط و تندرستی ویژه فصول سال از جمله دیگر برنامه‌های حوزه تفریحات سالم این سازمان است.

واحدیان با اشاره به حمایت سازمان از تیم‌های ورزشی محلات در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال، دوچرخه‌سواری، موتورسواری، دو میدانی، کشتی گفت: استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان با اجرای مسابقات و بازی‌های درون مدرسه‌ای، مسابقات فوتسال و والیبال جام وحدت و همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی از قبیل ورزشکاران مدال‌آور، جانبازان و معلولین و توسعه ورزش قهرمانی است که در فصول سال اجرا می‌شود.

وی همچنین در حوزه ورزش بانوان گفت: در این بخش برنامه‌هایی از قبیل جشنواره ورزشی مادر و دختر، مادربزرگ و نوه، ایستگاه فعالیت در مسیر تندرستی با پیام "ورزش، نشاط و خانواده"، مسابقات ورزشی دختران با شعار دختران بانشاط، جامعه سالم، فراغت بانوان با ورزش با شعار سلامت بانوان، سلامت خانواده، کارگاه‌های تندرستی و ایستگاه‌های سلامت در مجموعه‌های تفریحی ورزشی مهربانو و شهربانو و ایستگاه‌های تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در فصول سال در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی کاشان افزود: در حال حاضر مجموعه‌های تفریحی ورزشی مهربانو و شهربانو، ۹ سالن ورزشی (شهید اردهال فین بزرگ، شهدای طاهرآباد، شهدای راوند، شهدای محله پشت مشهد (شهید قدیرزاده)، شهدای لتحر، شهرک ۲۲ بهمن، شهدای کارگر، شهدای غواص، خانه ورزش اردیبهشت، سالن ژیمناستیک فرهنگسرای مهر) و ۱۲ زمین چمن مصنوعی (پارک لاله، پارک جوان، پارک آیت‌الله مدنی، شهرک ۲۲ بهمن، خزاق، شهرک خاتم الانبیا، چهل دختران فین بزرگ، پارک شهید روحی، ناجی آباد، حسن آباد، باستان و راوند)، مجموعه ورزشی جوان، مجموعه‌های ورزشی پیست اسکیت، زمین‌های تنیس، زمین‌های فوتبال، والیبال ساحلی و بسکتبال پارک آیت الله مدنی، مجموعه استخر و سونای مروارید، مجموعه شهربازی پارک آیت‌الله مدنی (ره)، پارک بام شهر، سیمرغ و شهربازی آرزوها تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان فعال است.

واحدیان گفت: فعالیت هر یک از پنج فرهنگسرای شهر بر اساس اولویت‌ها مربوطه و با در نظر گرفتن موضوعات مشخص در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، شهروندی، گردشگری و ورزشی است که برنامه‌ها عموماً طبق برنامه‌ریزی و نسبت به شرایط موجود در فرهنگسرا و یا با تلاش آن‌ها در محلات و اماکن ورزشی اجرا می‌شود.

وی افزود: این افتخار کاشان است که در شرایط کرونا شاهد تکاپوی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هر یک از فرهنگ‌سراها هستیم و در حال حاضر همه فرهنگسراها فعال بوده و در گوشه گوشه شهر بر حسب منطقه و ماهیت، فعالیت‌های بسیار خوبی برای شهروندان آن محله یا منطقه بعضاً فراتر به منصه ظهور می‌رسانند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی کاشان اضافه کرد: در طول سال با توجه به شرایط آب و هوا فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ با هماهنگی مدیریت ورزش و تفریحات سالم سازمان به مناسبت‌های مختلف اقدام به اجرای برنامه‌های کوهگشت و کوهدشت همراه با پاکسازی کوهستان، انجام ورزش صبحگاهی و پیاده‌روی برای ورزشکاران ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی (۲۷ ایستگاه) و گروه‌های ورزشی در محلات به ویژه مناطق کم‌برخوردار می‌کنند.

کد خبر 543166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.