علائم کرونا امیکرون کی پدیدار می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم گونه اومیکرون زودتر از گونه‌های دیگر پدیدار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه اومیکرون ویروس کرونا با سرعت زیادی در حال گسترش است، به طوری که باعث نگرانی مقامات بهداشتی در سراسر دنیا شده است و از افراد درخواست شده است که اقدامات لازم به منظور پیشگیری از بروز آن را انجام دهند. تا کنون ۸۷ نفر در هند به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بریتانیا نیز با ۷۸ هزار و ۶۱۰ بیمار مبتلا به گونه اومیکرون، بالاترین آمار موارد روزانه کووید -۱۹ را از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

علائم کرونا اومیکرون ویروس کرونا چیست؟

علائم کلاسیک بیماری کووید -۱۹ شامل تب، خستگی، سرفه مداوم و از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود، اما محققان معتقدند که علائم مربوط به گونه اومیکرون ممکن است غیرعادی‌تر و متفاوت‌تر باشد. متخصصان معتقدند که علائم گونه اومیکرون ویروس کرونا خفیف است و شامل خارش گلو، خستگی و بدن درد می‌شود که با گذر زمان بهبود پیدا می‌کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تعریق شبانه نیز جز علائم گونه اومیکرون در نظر گرفته می‌شود که معمولاً با بدن درد زیاد همراه است.

دوره نهفتگی بیماری کووید -۱۹ چقدر است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که به طور متوسط پنج الی ۶ روز طول می‌کشد تا علائم فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بروز پیدا کند، البته ممکن است این دوره زمانی تا ۱۴ روز نیز طول بکشد. متخصصان معتقدند که افراد آلوده به ویروس کرونا می‌توانند تقریباً دو روز قبل از شروع علائم تا ۱۰ روز پس از آن ناقل بیماری باشند. حتی افرادی که به کرونای بدون علامت دچار شده‌اند نیز می‌توانند ویروس کرونا را به دیگران منتقل کنند.

آیا علائم کرونا اومیکرون زودتر از گونه‌های دیگر پدیدار می‌شود؟

تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در مدت زمان کوتاهی در سراسر جهان افزایش پیدا کرد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، متخصصان معتقدند که علائم گونه اومیکرون زودتر از گونه‌های دیگر پدیدار می‌شود. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که علائم گونه اومیکرون ویروس کرونا در مقایسه با گونه دلتا زودتر پدیدار می‌شود. احتمال کوتاه بودن دوره نهفتگی گونه اومیکرون ویروس کرونا یکی از دلایل میزان انتقال بالای آن است.

افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بوده‌اند باید چه اقداماتی انجام دهند؟

افرادی که به بیماری کووید -۱۹ آلوده شده می‌شوند تقریباً از دو روز قبل از شروع علائم تا ۱۰ روز پس از آن می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند. اگر با یک فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در تماس بوده‌اید باید خود را قرنطینه کنید و آزمایش کرونا انجام دهید تا متوجه شوید که به ویروس کرونا آلوده شده‌اید یا خیر؟ افراد نباید تا مشخص شدن تست کرونای خود با دیگران در ارتباط باشند. در صورت مثبت بودن تست کرونا، باید خود را قرنطینه کنید، علائم خود را زیر نظر بگیرید، اگر دچار تنگی نفس، درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی یا کمبود اکسیژن شدید نیز فوراً به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 543117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد کوهساری ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    22 13
    خیلی خوب