سرایت پذیری اومیکرون چهار برابر بیشتر است/ لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: احتمال سرایت پذیری کرونای «اومیکرون» چهار تا پنج برابر بالاتر از سوش‌های قبلی است و اگر خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و عادی انگاری صورت بگیرد احتمال دارد دچار چالش شویم و به سمت پیک ششم کرونا پیش برویم.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شیوع گونه «اومیکرون» و تمهیدات برای کنترل این سوش کرونا در جامعه، اظهار کرد: از زمانی که این سویه در کشوری شناسایی می‌شود به شرط اینکه بر اساس همین سرعتی که اکنون شناسایی شده است حرکت کند، طی یک ماه سویه غالب کشورها می‌شود و در ایران هم ممکن است این اتفاق طی چهار هفته آینده رخ دهد.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

شهروندان تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند

وی اضافه کرد: گونه «اومیکرون» متفاوت‌تر از نوع دلتا نیست و در اصل توصیه اساسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم انجام واکسیناسیون به خصوص به افرادی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: افرادی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند لازم است نسبت به تزریق دز دوم و سپس دز سوم در مراحل بعدی اقدام کنند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی نیز برای شهروندان ضروری است.

عقدک تصریح کرد: با توجه به اینکه رنگ‌بندی کرونایی استان به سمت رنگ آبی رفته است و مردم احساس می‌کنند وضعیت استان اصفهان در شرایط خوبی قرار دارد اما در حال حاضر با توجه به نزدیک بودن شب یلدا خانواده هم تمایل به دورهمی دارند باید همشهریان آگاه باشند که این سویه در کشور شناسایی شده است.

تفاوت سویه «اومیکرون» نسبت به سویه‌های قبلی کرونا

وی ادامه داد: احتمال سرایت پذیری کرونا «اومیکرون» چهار تا پنج برابر بالاتر از سوش‌های قبلی است و اگر خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و عادی انگاری صورت بگیرد احتمال دارد دچار چالش شویم و به سمت پیک ششم کرونا پیش برویم، از همشهریان درخواست داریم برای انجام واکسیناسیون اقدام کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تفاوت سویه «اومیکرون» نسبت به سویه‌های قبلی کرونا، گفت: سرعت انتقال و سرایت پذیری این سویه نسبت به سویه‌های قبلی کرونا چهار تا پنج برابر بیشتر است و به نظر می‌رسد تا ۲۰ روز آینده اکثر کشورهای دنیا گرفتار این سویه از ویروس کرونا شوند.

کد خبر 543113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.