اجرای نشست‌هایی کتاب‌محور توسط انجمن‌های ادبی اصفهان

همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان و با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران، چهار نشست از سوی چهار انجمن‌ ادبی شناسه‌دار استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) چهار نشست ادبی با محوریت کتاب از سوی انجمن‌های «اقاقیا» و با دبیری رضا آقاحسینی از شهرستان سمیرم سفلی، «منتظران نور» با دبیری محمدامین فردوسی از شهر اصفهان، «وهاج خوانساری» با دبیری رضا علی‌رضایی از شهرستان خوانسار و «فروغ شعر کاشان» با دبیری زهرا رسول‌زاده از شهر کاشان با حمایت «طرح ساماندهی انجمن‌های ادبی» خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

همچنین نشست «نقد و بررسی بومی‌شناختی» با نگاه به سه اثر «دیوان حسین‌قلی‌خان خطایی دهاقانی»، «دیوان مهجور دهاقانی» و «مجموعه داستان نوشته‌ها» با حضور حسین آقاحسینی (مصحح دیوان مهجور دهاقانی)، مهین قاسمی‌پور (مصحح دیوان حسینقلی‌خان خطایی)، عبدالکریم ادیب (نویسنده داستان «نوشته‌ها»)، مریم محمودی، رجب فرهمندیان و لطف‌اله احتشامی (از شاگردان و نوه حسنقلی‌خان خطایی) از سوی انجمن اقاقیا دوشنبه (بیست‌ودوم آذرماه ۱۴۰۰) در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.

ضمن اینکه رونمایی از مجموعه ده‌جلدی «عبور و مرور ایمن در شهر کوچک من» نوشته مهدیه عطاردی و به تصویرگری حسین صدقی از سوی انجمن فروغ شعر کاشان در روز چهارشنبه (بیست‌وچهارم آذرماه ۱۴۰۰) در فرهنگسرای مهر کاشان صورت گرفت.

نشست ادبی «خروش دوبیتی‌های آئینی» با محوریت نقد و بررسی کتاب «دوبیتی‌های من عین لهوف است» سروده عباس شاه‌زیدی و با مقدمه محمدرضا سنگری نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان از سوی انجمن منتظران نور و با حضور بهجت فروغی مقدم، عاطفه ترابی، الهام عمومی و مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی اصفهان در روز چهارشنبه (بیست‌وچهارم آذرماه ۱۴۰۰) در نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار شد.

از دیگر نشست‌هایی که از سوی انجمن‌های ادبی شناسه‌دار استان اصفهان با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، می‌توان به نشست «معرفی کتاب‌های تازه تألیف مؤلفان خوانساری» با عنوان‌های «لحظه‌های جان‌یافته» نوشته محمود براتی، «گلزار صبا» اثر عبدالله کامران و «نگرشی نو و تحلیلی بر گویش خوانساری» به‌قلم مرتضی اشرفی اشاره کرد که از سوی انجمن وهاج خوانساری، پنج‌شنبه (بیست‌وپنجم آذر ماه ۱۴۰۰) در فرهنگسرای خانواده خوانسار برگزار شد.

انجمن‌های منتخب برای برگزاری این نشست‌ها از بین انجمن‌های ادبی فعال استان اصفهان انتخاب شده بودند؛ ضمن اینکه سامانه انجمن‌های ادبی از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ با هدف ساماندهی انجمن‌ها، برنامه‌ریزی بهینه برای حمایت علمی، تخصیص منابع و نیز ایجاد هویت جمعی راه‌اندازی شد و هم‌اکنون دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران متولی آن است. این سامانه با نشانی hlclubs.ketab.ir در دسترس انجمن‌های ادبی سراسر کشور قرار دارد تا مدارک لازم برای دریافت شناسه را به آن ارسال کنند.

به گزارش ایمنا، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیست‌وهشتم آذرماه ١۴٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 543011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.