تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده در شهرری

پیکر پاک و مطهر "محمد کوشمقانی" شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از گذشت سال‌ها از فراق وی، در میان اشک و ماتم مردم شهید پرور و ولایت مدار شهرری تشییع شد.

به گزارش ایمنا، پیکر این شهید والا مقام امروز شنبه ۲۷ آذر ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور خانواده‌های معظم شهدا، خانواده شهید کوشمقانی، سید علی یزدی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان محلی، نظامی و انتظامی و مردم خداجوی شهرری تشییع شد.

تشییع شهید "محمد کوشمقانی" از میدان اصلی شهرری آغاز تا امامزاده عبدالله در خیابان فداییان اسلام ادامه داشت و حضور پرشور مردم به حدی بود که تمامی خیابان‌های منتهی به مسیر تشییع این شهید بسته شده بود.

حسین نصرالله‌، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در این مراسم گفت: پیکر و پلاک "محمد کوشمقانی" پنج ماه قبل در تفحص‌های منطقه سلیمانیه عراق کشف شده که تاکنون کار شناسایی خانواده و انجام امور اداری طول کشیده است.

وی با بیان اینکه شهید "محمد کوشمقانی" در سال ۱۳۶۴ در منطقه سلیمانیه عراق به شهادت رسیده است، عنوان کرد: این شهید جزو بسیجیان لشکر ۲۷ حضرت رسول اکرم (ص) بوده که امروز پس از ۳۶ سال به آغوش خانواده اش برگشته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری اظهار کرد: پیکر مطهر شهید "محمد کوشمقامی" پس از تشییع از میدان شهرری تا امامزاده عبدالله (ع) برای تدفین به گلزار شهدای بهشت زهرا (س) منتقل می‌شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است.

این شهرستان دارای ۲ هزار و ۷۴۷ شهید دوران دفاع مقدس، هفت هزار و ۳۰۰ جانباز و ۴۸۶ آزاده است و ۱۵۵ شهید مدافع حرم در شهرستان ری تقدیم شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 542946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.