مشکلات موجود در حمل و نقل ریلی نهادی است

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: مشکلات موجود برای حمل و نقل ریلی مشکلات نهادی است که حاصل روابط بین سازمان‌ها است و بیشتر موضوعاتی را در بر گرفته که خودمان ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی امروز- شنبه- ۲۷ آذر ماه در سومین نشست تخصصی حمل و نقل اظهار کرد: در گرایش اقتصاد حمل و نقل در کشور ضعیف هستیم و ساختار حمل و نقل کشور به گونه‌ای است که ۹۰ درصد آن جاده‌ای و مابقی آن ریلی و هوایی است پس به همین دلیل سرمایه گذاری‌هایی در کشور انجام شده و اکنون شاهد فرودگاه‌های زیادی هستیم که پروازهای کمتری در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه تخصیص بهینه برای منابع موجود نداریم ادامه داد: اکنون بنادر دریایی ما نیز رونق قابل توجهی ندارد، البته در برخی نقاط فرصت کارهای وجود دارد اما توجه لازم بر روی آن نمی‌شود. توسعه زیادی در فرودگاه‌های پراکنده انجام شده است که این موضوع آسیب‌هایی را در بر داشته است دارد.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: سرگشتگی زیادی در بیشتر طرح‌ها وجود دارد و همین موضوع به ما نشان می‌دهد که باید بیشتر به سمت و سوی حمل و نقل ریلی برویم تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم. مشکلات موجود برای حمل و نقل ریلی مشکلات نهادی است که حاصل روابط بین سازمان‌ها است و بیشتر موضوعاتی را در بر گرفته که خودمان ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به تورم قیمت‌ها اکنون پروژه‌ها با افزایش قیمت سنگین مواجه شده است افزود: مسئله اصلی پروژه‌ها داخلی سازی آن‌ها است پس باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد پس ما با با مقداری مشاوره می‌توانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم. پروژه قطار سریع السیر مشکلات مالی ندارد بلکه دچار مشکلات نهادی است که ما را با مشکل مواجه کرده است.

طغیانی خاطرنشان کرد: اکنون مهم‌ترین مشکل موجود عمر بالای ناوگان حمل و نقلی کشور است که این موضوع جا به جایی کالاهارا با مشکل مواجه می‌کند. کامیون‌های کِشنده یک سرمایه مفید برای ما هستند پس در نظر داریم ناوگانی را به کشور وارد کنیم تا وضعیت ما در این موضوع بهبود پیدا کند.

کد خبر 542782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.