۶۷ درصد حجم سدهای کشور پر است

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا بیست‌ودوم اردیبهشت، حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۳.۰۹ میلیارد متر مکعب بوده و در حال حاضر پُرشدگی سدها به ۶۷ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست‌ویکم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۲۶,۷ میلی‌متر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلندمدت (۲۲۵,۱ میلیمتر) یک درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۹۰ میلی‌متر) ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کمترین میزان بارش مربوط به استان قزوین بوده که در این بازه زمانی ۲۱۶.۷ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۲۵ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۶۰.۴ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۹۳.۷ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۱ درصد کاهش یافته است.

۶۷ درصد حجم سدهای کشور پر است

کاهش ۳ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا بیست‌وسوم فروردین، ۱۸ میلیارد و ۹۰ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۸ میلیارد و ۹ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور ۳ درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۳۰ میلیارد و ۳۴ میلیون متر مکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۳.۰۹ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۲.۱۲ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، ۳ درصد افزایش یافته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، در حال حاضر پُرشدگی سدها به ۶۷ درصد رسیده است.

۶۷ درصد حجم سدهای کشور پر است

کد خبر 752854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.