کاهش ۷۵ درصدی فروش آجیل نسبت به سال گذشته

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: بازار آجیل در رکود قرار گرفته و فروش آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته یک چهارم شده است.

مصطفی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اجناس آجیل امسال نسبت به سال گذشته تغییرات افزایشی داشته است، اظهار کرد: بنابراین خرید مردم کاهش یافته و در ۹ ماه گذشته فروش آجیل یک چهارم سال گذشته بوده است.

وی افزود: در همین راستا قیمت آجیل شب یلدا کمی متعادل‌تر اعلام شد تا مردم بتوانند خرید کرده و بازار آجیل از رکود خارج شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: بازار آجیل در رکود قرار گرفته و فروش آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته یک چهارم شده است.

وی پیش از این هم در گفت‌وگویی به خبرنگار ایمنا گفته بود: قیمت آجیل بدون باسلوق حداقل ۱۸۰ هزار تومان و حداکثر ۲۷۵ هزار تومان است، علاوه بر این قیمت آجیل با باسلوق حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر ۲۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: ممکن است قیمت آجیل در بازار کمتر از این مقدار هم باشد که مورد تأیید اتحادیه نیست، زیرا عده‌ای ممکن است به عنوان نمونه نخودچی را با آجیل مخلوط کرده و مردم تحویل دهند، این کار قیمت آجیل را کمتر می‌کند اما آجیل شب یلدا شامل نخودچی نیست.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: ممکن است قیمت آجیل در بازار بیش از مقادیر اعلام شده هم باشد که شامل آجیل درخواستی است که مشتری اقلام آن را تعیین می‌کند.

کد خبر 542762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.