مدیرعامل آزادراه زنجان-تبریز به تعهداتش عمل نمی‌کند

مدیرعامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۸۷ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالحسین علی اکبری روز شنبه _۲۷ آذر ۱۴۰۰_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲.۷ کیلومتر سهم استان زنجان از راه‌های کشور و ۸ درصد سهم استان از آزادراه‌های کشور است اظهار کرد: ۵۰ هزار تن آسفالت درراه‌های اصلی و روستایی توزیع شده است.

وی افزود: ۹۶ درصد جمعیت روستایی از راه‌های روستایی برخوردارند که بیش از ۲۶ سال گذشته روکش شده‌اند.

مدیرعامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه امسال ۱۷۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی اختصاص داده شده است افزود: تا زمانیکه محورهای روستایی ازجمله محور ارمغان خانه ارتقا پیدا نکرده است رانندگان باید با استانداردهای راه روستایی در این مسیرها تردد کنند.

علی اکبری با اشاره به اینکه ۸۷ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده است ادامه داد: تنها سه نقطه حذف و اصلاح شده است. افزایش تلفات بالای رانندگی برون شهری در سال جاری موضوع دیگری بود که علی اکبری به آن اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ هزار مسافر امسال از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند.

وی افزود: ۶/۸ تن کالا طی هشت ماهه امسال از استان زنجان جابجا شده است

مدیرعامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد تصادفات در آزاد راه‌ها اتفاق می‌افتد اظهار کرد: آزاد راه زنجان قزوین کاملاً با استانداردهای روز دنیا همخوانی دارد.

علی اکبری با تاکید بر اینکه جاده پر پیچ و خم طارم از کمترین میزان تصادفات برخوردار است یادآور شد: ۱۷۹ کشته و ۳ هزار و ۷۴۲ مجروح ماحصل رانندگی با سرعت غیر مجاز است.

وی با انتقاد از عملکرد مدیر عامل شرکت آزاد راه زنجان تبریز گفت: با گذشت بیش ۱۲ سال، روکش آسفالت این محور که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی زنجان قرار دارد ترمیم و اصلاح نشده است.

مدیرعامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: در ابتدای سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان قرار داد با پیمانکار منعقد شد ولی شرکت آزاد راه زنجان تبریز تاکنون به تعهد خود عمل نکرده است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از پرداخت تنها ۱۵ درصد از درآمد عوارض به دو استان زنجان تبریز برای نگهداری آزاد راه خبر داد و افزود: پیمانکاران ۱۲ میلیارد تومان مطالبه دارند و مسئولین آزاد راه مطالبه به حق استان را بی پاسخ رها کرده‌اند.

کد خبر 542732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.