اختصاص بودجه مشارکتی تالین به ایده‌های شهری شهروندان

شهرداری تالین در حمایت از مشارکت شهروندان برای برنامه‌ریزی شهر، به ایده‌های برنده با بیشترین رأی شهروندان، یک میلیون یورو اختصاص خواهد داد که نسبت به بودجه سال گذشته ۲۰۰ هزار یورو افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری تالین نتایج رأی‌گیری در مورد بودجه مشارکتی شهر برای سال ۲۰۲۲ را تصویب کرد. به طور کلی، ساکنان پایتخت استونی از پروژه‌هایی حمایت کردند که فضای سبز، تجهیزات ورزشی و تفریحی و امکانات رفاهی بیشتری را به پارک‌ها اختصاص می‌دهد.

میهیل کولوارت، شهردار تالین گفت: "من می‌خواهم از همه افرادی که در فرآیند برنامه‌ریزی بودجه مشارکتی شرکت کردند، چه از کسانی که ایده‌هایی را ارائه کردند و چه اشخاصی که به آنها رأی دادند تشکر کنم. خوشحالم که مردم به جامعه خود اهمیت می‌دهند و فعالانه در شکل دادن به فضای شهری مشارکت دارند. برنامه‌ریزی مشارکتی بودجه به ما بینشی می‌دهد که مردم چگونه می‌خواهند شهر خود را در آینده ببینند و به مردم این فرصت را می‌دهد تا در فرآیند تصمیم‌گیری شهری مشارکت کنند."

اختصاص بودجه مشارکتی تالین به ایده‌های شهری شهروندان

در مجموع، ۱۱ هزار و ۱۴۰ ساکن تالین بالای ۱۴ سال در رأی‌گیری بودجه مشارکتی تالین شرکت کردند. اکثریت قریب به اتفاق آنها _۱۰ هزار ۷۷۷ نفر به صورت الکترونیکی و ۳۶۳ نفر به صورت کاغذی_ رأی دادند. در مجموع ۱۳۲ ایده در هشت منطقه به رأی گذاشته شد. یک سوم ایده‌های رأی‌گیری مربوط به محیط شهری، یک پنجم موضوعات مربوط به کودکان و جوانان و یک پنجم نیز به بهبود امکانات ورزشی مربوط می‌شد.

پروژه‌ای که بیشترین رأی را در هر منطقه به دست آورده است از بودجه کلی سال ۲۰۲۲ شهر تأمین و در سال بعد اجرا خواهد شد. بودجه مشارکتی تالین برای سال ۲۰۲۲ یک میلیون یورو تعیین شده است که افزایشی ۲۰۰ هزار یورویی نسبت به بودجه سال گذشته دارد. سه چهارم از کل مبلغ به طور مساوی بین مناطق توزیع می‌شود و یک چهارم بسته به اندازه جمعیت یک منطقه تخصیص می‌یابد.

ایده‌هایی که بیشترین رأی را بر اساس ناحیه دریافت کرده‌اند، شامل موارد زیر است:

  • ایجاد مناطق ساحلی جذاب و سازگار با محیط زیست و دوش‌های بیرونی در ساحل Kakumäe.
  • کاشت درختان بیشتر در پارک‌های مرکزی شهر، خیابان‌ها و چمن‌زارهای بین تقاطع‌ها.
  • ساخت سه سالن بدنسازی در فضای باز برای وزن‌های متغیر که کیفیت تمرین را در حد سالن‌های سرپوشیده فراهم می‌کند.
  • نصب توالت‌های عمومی در کنار زمین‌های بازی بزرگ در پارک‌های محلی.
  • ایجاد یک مینی باغ به سبک ژاپنی با ترکیبی پایداری از گونه‌ها.

اختصاص بودجه مشارکتی تالین به ایده‌های شهری شهروندان

کد خبر 542721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.