۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
سکون محض در مجموعه هشت بهشت

نمایشگاهی از نقاشی‌های "شهرزاد ترابی" با نام "قرینگی به مثابه سکون" در مجموعه هشت بهشت اصفهان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طلوع آفتاب، شروع صبحی دیگر را نوید می‌دهد؛ ما نیز این جمله را بارها شنیده‌ایم که "روز از نو روزی از نو"، جمله‌ای که در بطن خود، آدمی را به تلاش و تکاپو برای بهتر شدن و رو به جلو راندنِ زندگی سوق می‌دهد، اما متأسفانه گاهی اوقات روزمرگی‌ها سبب می‌شود که اهداف در سایه قرار بگیرند و زمان از دست برود؛ گویی خواب غفلت است و زمانی از این خواب بیدار می‌شویم که فرصتی باقی نیست و امکان جبران نیز وجود ندارد. بنابراین برنامه‌ریزی و غرق نشدن در روزمرگی‌ها به جلوگیری از انحراف زندگی از مسیر اصلی و درست کمک خواهد کرد.

نقاشی‌های "شهرزاد ترابی" نیز که این روزها در مجموعه هشت بهشت برپا شده گویای همین روزمرگی‌ها است. وی در این‌باره به خبرنگار ایمنا گفت: از سنین کودکی به نقاشی علاقه‌مند شدم و خانواده نیز در این مسیر همیشه همراه و مشوق من بود. در دوران دانشگاه به نقاشی دیواری علاقه پیدا کردم و در این مسیر از راهنمایی‌های استاد جواد طاهری (رئیس فعلی انجمن نقاشان استان اصفهان) بهره‌مند شدم که نتیجه آن شرکت در تعدادی از نمایشگاه‌های گروهی بوده است.

وی با بیان اینکه تکرار روزمرگی‌ها ایده‌ای برای خلق نقاشی‌های نمایشگاه "قرینگی به مثابه سکون" بوده است، افزود: متأسفانه دورانی که می‌توانستم بهترین کارها را انجام دهم به سرعت گذشت و فعالیت‌هایی را انجام دادم که تمایل به اجرای آن‌ها نداشتم و اصلاً مطلوبِ من نبود. این موضوع فقط برای من صدق نمی‌کند اما نکته قابل توجه این است که بعضی از افراد نمی‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را رها کنند و به اقدامات دیگری بپردازند بنابراین مجبور به تکرار هستند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: عنوان نمایشگاه نقاشی‌های من که در مجموعه هشت بهشت ارائه شده است "قرینگی به مثابه سکون است" و چرایی این انتخاب به این دلیل است که قرینگی به معنای تکرار و ثابت بودن فعالیت‌ها است و رنگ قرمزی که در این آثار استفاده کردم مانند خونی است که از بدن خارج می‌شود و بازگشتی ندارد؛ درست مانند فرصت‌های زندگی که از دست رفته‌اند.

ترابی با بیان اینکه نقاشی‌های وی با استفاده از تکنیک بوم و ترکیب مواد خلق شده‌اند، تأکید کرد: زمان در زندگی اهمیت بسیاری دارد و نباید آن را برای اقدامات بیهوده تلف کرد.

به گزارش ایمنا، شهرزاد ترابی متولد سال ۱۳۶۶ و دانش‌آموخته رشته نقاشی و هنر آموخته انجمن نقاشان اصفهان است. این هنرمند از محضر اساتیدی مانند جواد طاهری، نوشین نفیسی، رضا تهرانی، حامد صدر ارحامی، حجت امانی و افشین کوشا بهره‌مند شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی "قرینگی به مثابه سکون" می‌توانند همه روزه تا چهارشنبه یکم دی‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ به مجموعه هشت بهشت واقع در چهارباغ عباسی، ورودی قزلباش، طبقه پایین، واحد ۱۱۷ مراجعه کنند.

سکون محض در مجموعه هشت بهشت

کد خبر 542649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.