آیا کرونای اومیکرون باعث بروز بیماری شبیه به سرماخوردگی می‌شود؟

متخصصان معتقدند که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز عفونت خفیف می‌شود و منجر به پدیدار شدن علائمی شبیه به سرماخوردگی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میزان شیوع گونه اومیکرون در بعضی از کشورها به میزان قابل توجهی در حال افزایش است، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که این گونه جدید تاکنون در ۷۷ کشور دنیا شیوع پیدا کرده است؛ البته ممکن است در کشورهای بیشتری گسترش پیدا کرده باشد، اما هنوز شناسایی نشده است. شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا علائمی مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی، تب بالا و گرفتگی بینی را تجربه نمی‌کنند.

علائم گونه اومیکرون ممکن است شبیه به سرماخوردگی است

گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز عفونت خفیف می‌شود و منجر به پدیدار شدن علائمی شبیه به سرماخوردگی می‌شود. علائم این گونه جدید ویروس کرونا که شامل سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، خستگی و عطسه‌های مکرر می‌شود، شبیه به بیماری سرماخوردگی یا آنفلوآنزای معمولی است. متخصصان از افرادی که این علائم را دارند درخواست کرده‌اند که فوراً آزمایش کرونا بدهند. با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون، احتمال ابتلاء به کووید -۱۹ بسیار بیشتر از سرماخوردگی است.

بهترین اقدام برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹

انجام دادن تست RT-PCR بهترین روش برای تشخیص بیماری‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا کووید -۱۹ است. متخصصان توصیه کرده‌اند که افراد در صورت بروز علائم سرماخوردگی تست کرونا بدهند تا مانع شیوع هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹ شوند. علاوه بر این، لازم است بیماران در منزل بمانند تا بهبود یابند. قرنطینه کردن خود در صورت بروز علائم بیماری یکی از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از خود و دیگران است.

احتمال بروز نوع شدید بیماری به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا

گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود، اما این موضوع دلیل مناسبی برای نادیده گرفتن آن نیست. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال افزایش پیدا کردن است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه اومیکرون ویروس کرونا در بسیاری از کشورها شیوع پیدا کرده است، اما در بعضی از کشورها هنوز شناسایی نشده است. با وجود اینکه علائم گونه اومیکرون تاکنون خفیف بوده است، اما اخیراً یک مورد مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا در بریتانیا گزارش شده است.

افراد واکسینه نشده در معرض نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند

متخصصان معتقد هستند که افراد واکسینه نشده بیشتر از افراد واکسینه شده در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. همانطور که مشخص است واکسن‌های کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، البته به نظر می‌رسد که گونه جهش یافته اومیکرون میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن به دلیل دریافت واکسن را خنثی می‌کند، اما واکسیناسیون تنها راه پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ است. توصیه شده است که افراد همواره اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند.

کد خبر 542533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.