گزارش سفر وزیر جهاد کشاورزی به یزد

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد صبح امروز برای بازدید از طرح‌های کشاورزی وارد یزد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد صبح امروز برای بازدید از طرح‌های کشاورزی وارد یزد شد.

صبح امروز _جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰_ همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برای دیدار با کشاورزان و بهره برداران، بازدید از طرح‌های کشاورزی و شرکت در جلسات شورای اداری وارد یزد شد.

بازدید از پروژه‌های تولیدی بخش کشاورزی شهرستان‌هایی ابرکوه و مهریز از جمله برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان یزد است.

همچنین قرار است ساداتی نژاد در ادامه حضور خود در استان، در جلسات شورای اداری شهرستان‌های ابرکوه و مهریز و همچنین شورای اداری استان یزد شرکت کند.

در جریان این سفر وی ضمن دیدار و گفتگوی رو در رو و مجازی با بهره برداران و متولیان بخش کشاورزی استان از نزدیک با مشکلات و چالش‌های این حوزه اثرگذار آشنا می‌شود.

در سفر ساداتی نژاد به استان یزد معاونین و مدیران بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی وی را همراهی می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی از یک مجتمع گلخانه‌ای در مهریز بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به استان یزد وارد شهرستان مهریز شد و از یک مجتمع گلخانه‌ای در دهستان ارنان بازدید کرد.
مجتمع گلخانه‌ای مزرعه طلایی به مساحت ۲۴۰۰۰ مترمربع واقع در شهرک گلخانه‌ای بهشت ارنان با سرمایه گذاری ۵۳ میلیارد ریال که در دو فاز کشت هیدروپونیک محصولات سبزی و صیفی و فاز تولید گل‌های شاخه بریده اجرایی شده است.

در حال حاضر واحد تولیدی مزرعه طلایی، مجهز به اتوماسیون و سیستم کنترل اقلیم زیر کشت گوجه فرنگی بوده و با تولید سالانه ۳۰۰ تن محصولات خود را به کشورهای عمان، امارات و قطر صادر می‌نماید.

فاز دوم واحد تولیدی گل‌های شاخه بریده نیز با بهره گیری از سازه و تجهیزات مدرن و ظرفیت سالانه ۱ میلیون شاخه انواع گل رز، عروس هلندی و رز مینیاتوری، ضمن عرضه محصولات در بازار داخلی به کشور گرجستان نیز صادر می‌کند.

یادآور می‌شود، وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به شهرستان مهریز با حضور در گلزار شهدای روستای ارنان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شرکت فرآورده‌های لبنی در ابرکوه

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان یزد با حضور در شهرستان ابرکوه از شرکت داریو لبن این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، این شرکت در زمینی به مساحت ۲۷۰۰۰ مترمربع و زیر بنای ۶۵۰۰ متر مربع با ظرفیت سالیانه تولید ۸۵۰۰ تن فرآورده لبنی با اولویت انواع پنیر، شیرخشک و پودر آب پنیر احداث و در بهمن ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

بنابراین گزارش در این طرح ۱,۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که ۱۶۰ میلیارد آن در قالب تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و منابع داخلی بانک کشاورزی پرداخت گردیده است.

اجرای این طرح مزایایی همچون احیا و حمایت از صنعت دامپروری شهرستان، پوشش و جمع آوری شیر شهرستان‌های مجاور، تولید محصولات متنوع لبنی با قابلیت صادرات، تکمیل زنجیره تولید و اشتغال پایدار در شهرستان و بازیافت آب مصرفی و استفاده از آن در چرخه تولید و فضای سبز به همراه خواهد داشت و علاوه بر آن زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است هم اکنون در استان یزد ۴۱۴ فقره طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با ظرفیت اسمی ۱۴۱۱ هزار تن و سرمایه ثابت ۱۷,۴۷۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال ۷۵۷۸ نفر را فراهم کرده است.

یادآور می‌شود، وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان یزد از قنات آقایحیایی تفت بازدید و با حضور در گلزار شهدای شهرستان ابرکوه به مقاوم والای شهیدان ادای احترام کرد.

ساداتی نژاد همچنین در ادامه این سفر با مادر شهیدان آدمی که سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، دیدار کرد.

کد خبر 542510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.