تاثیر نبود کمک‌های دولتی بر کیفیت حمل‌ونقل شهری مشهود است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نبود کمک‌های دولتی و تاثیر آن بر کیفیت و پشتیبانی از پرسنل، زیرساخت‌ها و تاسیسات حمل‌ونقل شهر مشهود است که این موضوع بر معیشت رانندگان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تقدیر مدیران شهری از کارکنان حوزه حمل‌ونقل شهرداری اصفهان، اظهار کرد: قصد داشتیم علاوه بر آنکه به مناسبت روز حمل‌ونقل از زحمت کسانی که پیشانی خدمت‌رسانی در این حوزه هستند تقدیر می‌شود، آخرین وضعیت میدانی ناوگان حمل‌ونقل شهری را پس از دوران تغییر و تحول در مدیریت شهری رصد و ارزیابی کنیم.

وی با اشاره به بررسی نواقص موجود در خدمات حوزه حمل‌ونقل توسط شهردار و اعضای شورا، افزود: اصفهان در شرایط اضطرار آلودگی هوا بوده و لازم است شهروندان از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و با عزم جدی مدیریت استانی و ملی شاهد رفع نواقص موجود و تقویت ناوگان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و قطار شهری باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه صنعت و حمل‌ونقل در افرایش آلودگی هوا نقش زیادی دارد، تصریح کرد: نبود کمک‌های دولتی و تأثیر آن بر کیفیت و پشتیبانی از پرسنل، زیرساخت‌ها و تأسیسات حمل‌ونقل شهر مشهود است که این موضوع بر معیشت رانندگان نیز تأثیرگذار خواهد بود چون وظیفه‌ای که قرار بود دولت و مدیریت استان و شهر باهم انجام دهند، اکنون منحصراً به عهده شهرداری و شهروندان گذاشته شده است.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ استراتژی جدی در حوزه حمل‌ونقل شهری، گفت: باید میان تمام ذی‌نفعان استانی و ملی در این خصوص یک تغییر رویکرد جدی رخ دهد تا با ارتقای کیفیت خدمات، اصفهان را از آلودگی نجات دهیم.

صالحی با بیان اینکه خدمت‌رسانی رانندگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی شهروندان داشته و آن‌ها در شرایطی با ریسک فعالیت بالا انجام وظیفه می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای گذشته حمل‌ونقلی که اکنون زمین‌گیر شده را فعال‌سازی کرده و پرسنل و زیرساخت‌ها این حوزه در اولویت بودجه و تخصیص منابع باشند.

وی اجرای پروژه رینگ چهارم و تکمیل خط دو و رفع نواقص خط یک مترو را اولویت‌های مهم اصفهان در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک دانست و تصریح کرد: با اجرای این ابرپروژه‌ها بخش مهمی از وظایف شهرداری در مقابله با آلودگی هوا انجام می‌شود، لذا نیاز است سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند زیرا انجام این تکالیف به تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید.

کد خبر 542298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.