پژوهش بسترساز طرح‌های سرمایه‌گذاری در جامعه است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کاشان گفت: پژوهش باید بسترساز طرح‌های سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر حسین باغشیخی در نشستی به مناسبت هفته پژوهش با پژوهشگران منطقه کاشان، اظهار کرد: هر منطقه فرهنگی آداب و رسوم خاصی در برابر خود شناسی آفریده که علاوه بر راهگشا بودن دچار افراط و تفریط‌هایی شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت مدیریت شهری فاقد از درآمد پایدار پژوهش‌های درآمدزا است، افزود: ضرورت برنامه‌ریزی پارلمان شهری به غیر از درآمدهای پایدار، گردشگری ادبی، اسناد، مدارک، موزه‌ها و سلامت است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کاشان کلید واژه پژوهش در گردشگری را برآوردی از سرمایه درست دانست که طرح‌هایی از سرمایه‌گذاری را به منطقه هدایت کند تا بتوان قابلیت توسعه شهر را با آن رقم زد.

وی دیدگاه انتزاعی را بزرگترین مانع پژوهش دانست و گفت: گاهی هدف فدای روش شده و پژوهش‌ها نمی‌تواند به ما روش‌های رسیدن به توسعه را نشان دهد، این در حالی است که وحدت در اهداف و پژوهش نباشد.

باغشیخی تصریح کرد: ما از عینیت فرهنگی فاصله گرفتیم و نمی‌توانیم به ایده‌آل فرهنگی برسیم تا موقعی که به جنبش فرهنگی اقدام نکنیم و در این خصوص نگاه بلند مدت نداشته باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: رهبر فرزانه ما فرمود؛ پژوهش را مردمی کنید تا به آن طراوت و تازگی ببخشید از این رو باید با تشکیل کمیته‌های تخصصی و موضوعی به وحدت‌های پژوهشی و هوشمندی‌های مردمی بیاندیشیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه امروز در بسیاری از شاخصه‌ها از استان‌های بزرگ بالاتریم، افزود: این برتری نمود عینی ندارد زیرا با عینیت فرهنگی فاصله گرفتیم که شفای فرهنگی ما با رسیدن به این آرمان‌ها میسر است.

وی ادامه داد: پژوهش بستر ایجاد طرح‌های سرمایه گذاری در فرهنگ و هنر خواهد بود در صورتی که به وحدت رویه بپردازیم و از دیدگاه‌های انتزاعی دور بمانیم.

باغشیخی افزود: مدیران شهری که احساس نیاز به پژوهش داشته باشند با پژوهشگران تعامل مستمر خواهند داشت تا این نشست‌های پژوهشی خروجی داشته باشد و ساختار متمرکز مرکز پژوهشگاه را شاهد خواهیم باشیم.

وی انجام کارهای گروهی و تیمی را در پژوهش تأثیر گذارتر دانست و گفت: همیشه کار تیمی و گروهی با تفکری قوی و هدفمندتر همراه بوده و کمتر با شکستی روبه‌رو می‌شود.

به گزارش ایمنا؛ در هفته پژوهش عده‌ای از پژوهشگران منطقه کاشان طی نشستی در شورای اسلامی شهر به بیان راهکارهای فرهنگی و پژوهشی جهت ارتقای مدیریت شهر به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.

کد خبر 542264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.