لزوم انجام پژوهش برای تصمیمات کلان در شهرها

رئیس کمیسیون عمران،ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پژوهش باید در همه بخش‌های مدیریت شهری به عنوان ضرورت برای تصمیمات کلان شهری باشد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، گفت: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایداری بر کسی پوشیده نیست و بی تردید نیروی محرکه توسعه در تمامی ابعاد است.

وی افزود: مدیران شهری بر این باور هستند که موضوعات مهم شهری و خدمت رسانی به همشهریان باید بر اساس تحقیق و پژوهش باشد که از جمله تحقیق و پژوهش‌ها در مدیریت شهری در خصوص عمران شهری، حمل و نقل، فرهنگ، محیطی زیست و بهداشت است.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: متأسفانه در دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و شهرداری اراک توجه ویژه‌ای به تحقیق پژوهشی نمی‌شود و نیاز است در این زمینه باور و فرهنگ‌سازی مناسب ایجاد شود که باید در جهت توسعه و روند خدمت‌رسانی به شهروندان قبل از هرگونه اقدام توسعه‌ای، پژوهش و تحقیق در مورد آن صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش باید در همه بخش‌های مدیریت شهری به عنوان ضرورت برای تصمیمات کلان شهری مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: انتظار می‌رود مقالات کاربردی پژوهشی در دوره‌های فوق لیسانس و دکترای عمران شهری، فناوری اطلاعات، ارتباطات، خدمات شهری، حوزه اداری و مالی، مدیریت منابع انسانی و ترافیک با محوریت و اهمیت انجام و ارائه شود.

کد خبر 542209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.