حمایت مجلس از اختصاص بودجه برای طرح‌های حوزه کتاب

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان، گفت: اگر در دولت برای طرح‌هایی مثل نمایشگاه مجازی کتاب بودجه خاصی در نظر گرفته شود ما نیز در مجلس از این تصمیمات حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، حسن میرزایی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع کتابخوانی در شرایط کنونی، اظهار کرد: بشر در هر امری، گاهی در شرایط عادی و گاهی در شرایط اضطرار به سر می‌برد که در این میان تصمیمات شرایط اضطرار با تصمیمات شرایط عادی متفاوت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: از دو سال پیش که شرایط عادی زندگی بشر با حضور ویروس کرونا به هم ریخت، نمی‌شد به شکل عادی مسیرهای مختلف در حوزه‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌های کتاب را طی کرد و باید تصمیمات با شرایط بحرانی و اضطرار حرکت پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه مباحث مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی تحت تأثیر کرونا قرار گرفت، اظهار کرد: در این مدت نمایشگاه‌های کتاب در سطح ملی، بین‌المللی و استانی برگزار نشد و نمایشگاه‌های کتاب مجازی از جمله راه‌های خوبی بود که در این شرایط بحرانی اجرا شد.

میرزایی افزود: اکنون که کرونا در کشور ما مهار شده است، خوب است مسئولان فرهنگی کشور در کنار نمایشگاه مجازی کتاب، شرایطی را برای برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی به صورت محدود نیز فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب مجازی تعادلی بین منافع کسانی که به صورت طبیعی کتاب چاپ می‌کنند و کسانی که به صورت مجازی این کار را انجام می‌دهند ایجاد شود، عنوان کرد: ارائه کتاب در نمایشگاه‌های مجازی اکنون بر حسب ضرورت برگزار می‌شود و باید برای پس از این شرایط هم فکری شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره حمایت مجلس از برگزاری طرح‌ها و اقدامات حوزه کتاب نیز گفت: هرچند اختصاص بودجه معمولاً توسط دولت انجام می‌شود اما اگر در دولت برای طرح‌هایی مثل نمایشگاه مجازی کتاب بودجه خاصی در نظر گرفته شود ما نیز در مجلس از این تصمیمات حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١۴٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 542066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.