حوزه نشر باید از فرصت‌های نمایشگاه مجازی کتاب بهره ببرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، برگزاری نمایشگاه کتاب در قالب بستر مجازی را فرصت بسیار خوبی دانست و اظهار کرد: نباید از این فرصت غافل شد؛ امروز بسیاری از افراد حرکت خود را در بازار رقابت و اقتصاد به سمت فضای مجازی برده‌اند و موفق شده‌اند و حوزه نشر هم باید از آن بهره ببرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مسعود احمدی‌نیا با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های کتاب، لازمه حیات ما به عنوان یک انسان با مکتب اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: معتقدم که نگارش هر کتاب و هر تألیفی که صورت می‌گیرد برگرفته از روحی است که می‌تواند به کالبد اجتماع حرکت بدهد. اگر بتوانیم موضوع کتاب را در قالب جریان‌سازی مسیر، هدایت‌گری، روشن‌سازی و شفاف‌سازی اتفاقات تاریخ قرار دهیم، موفق بوده‌ایم.

وی افزود: باید ببینم چرا نتوانسته‌ایم در ادوار گذشته و امروز فرهنگ کتابخوانی را در میان خانواده‌ها و نسل جوان به عنوان نیاز تعریف کنیم؛ اگر ما امروز بر تأمین خوراک و معیشت خانواده الزام داریم با همین نگاه باید کتاب را در سبد مصرفی خود قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در قالب بستر مجازی فرصت بسیار خوبی است که نباید از آن غافل شویم، عنوان کرد: امروز بسیاری از افراد حرکت خود را در بازار رقابت و اقتصاد به سمت فضای مجازی برده‌اند و موفق شده‌اند و حوزه نشر هم باید از آن بهره ببرد.

احمدی‌نیا تاکید کرد: در حوزه فرهنگی کمتر به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه فضای مجازی توجه شده است. وقتی مؤلفه‌های مختلف را در کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم که خسارت‌های بی‌توجهی به حوزه نشر و کتاب گریبان جامعه را گرفته است و باید بتوانیم با حضور در فضاهای مجازی با اثرات ماندگار این خلاءها را جبران کنیم.

وی گفت: در این زمینه باید علاوه‌بر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت از طریق فضای مجازی، مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق کرده و ترغیب کنیم.

به گزارش ایمنا، پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان (اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان) از بیستم آذرماه شروع شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١۴٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 542004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.