ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا در آموزش حضوری مدارس کاشان مورد تائید نیست

مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان کاشان گفت: موردی از ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به بیماری کرونا به دلیل حضور در مدرسه و آموزش حضوری تاکنون گزارش نشده است و این خبر مورد تأئید آموزش و پرورش نیست.

حمزه چاووشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به بیماری کرونا در شهرستان کاشان، اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کرونا به دلیل حضور در مدرسه و اجرای آموزش حضوری تأیید نشده است و خبر ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا در مدارس شهرستان کاشان که روز گذشته منتشر شد به هیچ عنوان تأیید نشده است.

وی افزود: هنوز این موضوع که دانش‌آموزان مبتلا آیا شیوه حضوری را انتخاب کردند یا شیوه غیرحضوری را تأیید نشده است زیرا حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت کاملاً اختیاری و با نظارت والدین است.

نظارت و اجرای شیوه‌نامه بهداشتی «۰۶» در مدراس / تذکر کتبی به ۴۰ مدرسه

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان کاشان تاکید کرد: همه مدیران و کادر مدارس با همیاری انجمن اولیا و مربیان تمام دستورالعمل‌های «۰۶» و مصوبات ستاد ملی کرونا را به صورت کامل و تا حد توان رعایت می‌کنند. بازرسان مدارس نیز با توجه به تعداد مدارس شهرستان کاشان و محدودیت‌هایی موجود در حال بررسی میزان رعایت بهداشت و اجرای هر چه بهتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.

چاووشی در مورد اعمال تذکر کتبی به ۴۰ مدرسه در شهرستان کاشان گفت: برخی از این تذکرهای داده شده توقعات ستاد ملی کرونا از آموزش و پرورش شهرستان کاشان است و با مصوبات و قوانین سازمان نوسازی مدارس همخوانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال لزوم استفاده و وجود پنکه سقفی در دستورات اعلام شده است اما متأسفانه طبق نظر سازمان نوسازی مدارس استفاده از پنکه سقفی از لحاظ ایمنی غیرمعمول و غیراستاندارد است و تخلف محسوب می‌شود و این مورد نمونه‌ای از تذکرهای کتبی اعلام شده برای مدارس بوده است که انجام آن مقدور نیست.

کد خبر 541781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.