اومیکرون به سرعت در بریتانیا در حال گسترش است

مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کردند که گونه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت در بریتانیا در حال گسترش است و احتمالا در ۴۸ ساعت آینده به سویه غالب در لندن تبدیل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار و اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که بیش از ۴۴ درصد موارد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در لندن به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شده‌اند؛ بنابراین انتظار می‌رود که این گونه در ۴۸ ساعت آینده به سویه غالب تبدیل شود. تخمین زده شده است که شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید -۱۹ در زمان شیوع گسترده گونه اومیکرون در بریتانیا به ۲۰۰ هزار مورد در روز خواهد رسید.

بنابراین سازمان ملی بهداشت (NHS) انگلستان برای مقابله با بحران افزایش احتمالی مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ به دلیل شیوع گونه اومیکرون آماده می‌شود. به طوری که به بیمارستان‌ها اعلام شده است که تا حد ممکن بیمارانی که تقریباً بهبود پیدا کرده‌اند را مرخص کنند تا تخت بیشتری برای ماه ژانویه خالی شود زیرا ممکن است تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در این ماه نسبت به ژانویه سال گذشته بیشتر شود و وضعیت پاندمی کرونا در بریتانیا وخیم‌تر شود.

علاوه بر این، لازم است میزان پایین واکسیناسیون تقویتی در انگلستان به بیش از ۱.۲ میلیون تزریق در روز برسد تا هدف تزریق دز سوم واکسن به همه افراد واجد شرایط تا پایان ماه دسامبر تحقق یابد. مقامات این کشور طرح‌هایی برای واکسیناسیون یک میلیون نفر در روز ارائه کرد تا خطر شیوع گونه اومیکرون کاهش پیدا کند و نیازی به اعمال محدودیت‌های جدید نباشد.

کد خبر 541778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.