مخالفت با تغییر کاربری ملک آموزش عالی

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در صحن علنی مجلس با تغییر کاربری ملک آموزش عالی در شهرک دانش مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای شهر قزوین در بررسی ملک آموزش عالی، متعلق به آقایان خشکباری و شرکا در شهرک دانش مخالفت و لایحه را به کمیسیون تخصصی و شهرداری عودت دادند.

"مهری السادات تقوی" رئیس کمیسیون‌املاک شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: این ملک ابتدا در تقسیم بندی و تفکیک با کاربری آموزش عالی بوده و پس از مدت‌ها بلا استفاده، آموزش عالی استان گفتند که در شهرک دانش ما نیاز به ساخت دانشگاه و دانشکده نداریم؛ زمین با مساحت ۱۴۳۸ متر مربع بوده که توسط آقایان خشکباری و شرکا خواستار کاربری مسکونی تجاری شدند

وی ادامه داد: برای تغییر کاربری طبق بررسی میدانی و تخصصی که اعضای شورای شهر داشتند قیمت کارشناسی ۲۴۸ متر مربع از زمین مذکور برابر ۹۰۰ میلیون تومان باید به شهرداری پرداخت و سهم مناسبی پرداخت شود.

"محسن حق شناس" نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز ضمن مخالفت با این لایحه گفت:، سهم ۱۷/۵ درصد برای شهرداری بسیار ناچیز بوده که ۶ طبقه مسکونی و طبقه تجاری در نظر بگیریم تعرفه‌های مختلف باید منظور گردد. ۲۵ درصد سهم خدمات شهرداری در کاربری مسکونی ،۱۸/۷۵ درصد هم شوارع نادیده گرفته شده در حالی که با ارزش افزوده بیش از ۴۰ واحد ساخته می‌شود که سهم ارزش افزوده نیز ۱۸/۵ می‌باشد، به دلیل لحاظ نشدن هیچ سهمی برای مدیریت شهری مخالف تصویب هستم.

"فصیحی رامندی" رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ملک مشاع بوده که در ۳۰ هکتار تعریف شده ۱۴۳۸ متر مربع کاربری آموزش عالی بوده و به دلیل لحاظ نشدن سهم شهرداری لایحه برای بررسی بیشتر عودت داده می‌شود تا معایب برطرف گردد.

در ادامه "ولی چگینی" رئیس کمیسیون مالی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برابر قوانین باید رفتار کنیم و سهم مدیریت شهری در این لایحه نادیده گرفته شده که می‌تواند بار مالی را به مردم تحمیل کند، پ.

وی تاکید کرد: اگر برابر مقررات سهم مدیریت شهری لحاظ و ساخت و ساز تسهیل گردد تأثیر خوبی در پویایی و درآمد شهرداری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون مالی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: تغییر کاربری‌ها تا ۲۵ درصد سهم خدمات مدیریت شهری، شوارع و ارزش افزوده هم باید لحاظ شود.

به گزارش ایمنا، در پایان بررسی طرح به اتفاق شورای اسلامی شهر قزوین با لایحه تغییر کاربری مخالفت و برای بررسی بیشتر و رفع معایب عودت داده شد.

کد خبر 541706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.